Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 8 Raderade min iPhone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-10 00:27

Jahapp, ännu en bugg att lägga till på listan: efter att ha uppdaterat till iTunes 8 kopplar jag in mobilen och får upp en ruta som säger att en iPhone har varit syncad med den här datorn förut, vill jag återställa från backup från den 27e augusti eller börja om på nytt? Eftersom den också nämner att mobilen syncas via Mobile Me och heter Mikael's iPhone så antar jag att det är lugnt att välja börja om på nytt, den vet ju att där finns saker på den redan. Men icke. Ansluter mobilen och vips så töms den på foton, musik och videos.

Börjar faktiskt bli trött på alla dessa jävla buggarna i iPhone's mjukvara

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-09-10 01:17

Jag hade min iPhone i dockan under tiden jag uppdaterade till iTunes 8 och den synkade som vanligt efteråt.

om du valde börja om helt på nytt istället för att köra in en backup får du ju skylla dig själv.... den frågade ju faktiskt vad du ville göra

Ja, detta är ingen bugg.

iTunes har korrekt synkat med din "nya" telefon som ju inte hade något innehåll, eftersom den var ny.

Men det är väl inget som helst problem? Bara att bocka för låtlistorna och filmerna och synka en gång till, sen är det klart!

Det är precis som JoNaZ och AndreeMarkefors skriver, det är ingen bugg utan ett val du själv gjorde. Att börja om på nytt innebär just att böra om på nytt. Nytt = ny tom iPhone.

Däremot var det konstigt om du fick upp rutan bara för att du uppgraderade iTunes. Vanligtvis kommer rutan upp efter man återställt telefonen.

Rimligtvis finns dock backupen kvar (kolla Inställningar -> Enheter) så do borde kunna återställa telefonen och få upp rutan igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-10 13:10

Precis, vad som hände är väl ingen direkt bugg som så, men varför dök rutan upp till att börja med? Det fanns ju inget sätt att komma runt den på, så oavsett vad som var anledningen så var jag tvungen att återställa till en gammal backup eller synca om telefonen (som tog tre timmar i slutändan eftersom den fick för sig att installera om alla programmen också).

Varför finns där inget alternativ som heter typ "fortsätt utan att radera"?

Ursprungligen av shandar:

Precis, vad som hände är väl ingen direkt bugg som så, men varför dök rutan upp till att börja med? Det fanns ju inget sätt att komma runt den på, så oavsett vad som var anledningen så var jag tvungen att återställa till en gammal backup eller synca om telefonen (som tog tre timmar i slutändan eftersom den fick för sig att installera om alla programmen också).

Varför finns där inget alternativ som heter typ "fortsätt utan att radera"?

Jag håller med om att det var konstigt att rutan kom upp, vilket både du och Adrian skriver. Jag får också bara upp den efter en återställning.

Sen skriver jag ovan att själva synkningsinställningarna går snabbt att ställa in, men om det sen tar 3 timmar att synka, så fattar jag ju att det är drygt.

Vid nåt tillfälle när jag haft mycket att synka efter en reset har jag faktiskt gjort det stegvis. Först det viktigaste, och sen när jag haft mycket tid hemma tagit det andra då. Tar det flera timmar hade jag nog kört det över natten.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 18:49

Fortsätta med vadå? Du kan ju inte göra någonting med din iPhone i iTunes iaf om du inte ska synca den?

Jag tror att en del har missförstått och tror att iPhonen var "ny" och för första gången kopplades till detta iTunes. Något sådant antyds inte i första inlägget vad jag kan se.
Vad jag förstår så är det samma telefon som lirade med förra iTunes som plötsligt behandlades som en främling av nya iTunes. Har jag fel?

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag tror att en del har missförstått och tror att iPhonen var "ny" och för första gången kopplades till detta iTunes. Något sådant antyds inte i första inlägget vad jag kan se.
Vad jag förstår så är det samma telefon som lirade med förra iTunes som plötsligt behandlades som en främling av nya iTunes. Har jag fel?

Nej, den var inte ny- tvärtom. Han skriver att iTunes erbjuder honom att använda en backup (som han väljer att inte göra):
"...vill jag återställa från backup från den 27e augusti eller börja om på nytt?"

Han antyder sedan att han valde att "börja om på nytt". Mer ordagrant frågar iTunes om man vill installera telefonen som en "ny iPhone", eller använda en backup.

Väljer man "ny iPhone", så skapar iTunes en ny referens tom på innehåll. Vid första synkningen jämför iTunes sitta tomma innehåll med telefonens "inte så tomma" och korrigerar sen bestämt telefonen genom att ta bort allt.

Jag minns inte om man får en varning i ett tidigt skede att eventuellt innehåll raderas.

Men det hela är ju ett icke-problem. Det tar väl max 1 minut att bocka för det gamla vanliga och sen synka igen, så är den nya up to date.

1
Bevaka tråden