Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firmware 2.1 för iPhone

Tråden skapades och har fått 181 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kommer på fredag.
iLounge's liverapporteren från pågående konvent:

"If you have an iPhone, 2.1 software update. Fixes lots of bugs. Fewer call drops, significantly better battery life, no problems with lots of apps on the phone, backing up to iTunes is faster."

Det låter utmärkt. 2.1 är nog vad 2.0 borde ha varit.

Ja, och det är första gången man någonsin nämner batteritiden vid en firmwareuppdatering till iPhone.

Sen hoppas man ju bara för jailbreak-communityns skull att detta inte innebär att man får börja om helt igen, vilket tyvärr kan misstänkas.

Ursprungligen av theplague:

Ja, och det är första gången man någonsin nämner batteritiden vid en firmwareuppdatering till iPhone.

Sen hoppas man ju bara för jailbreak-communityns skull att detta inte innebär att man får börja om helt igen, vilket tyvärr kan misstänkas.

På de gamla telefonerna verkar iPhone-dev team vara rätt säkra på att dom har tillgång till tillräckligt bra hårdvarubuggar att tillgå för att kunna knäcka den för all framtid. Med iPhone 3G verkar det inte lika självklart.

Ursprungligen av Adrian B:

På de gamla telefonerna verkar iPhone-dev team vara rätt säkra på att dom har tillgång till tillräckligt bra hårdvarubuggar att tillgå för att kunna knäcka den för all framtid. Med iPhone 3G verkar det inte lika självklart.

Jag menar även dem som skriver de apps som apple inte tillåter i appstore men man kan installera genom Installer och Cydia.

Ursprungligen av theplague:

Jag menar även dem som skriver de apps som apple inte tillåter i appstore men man kan installera genom Installer och Cydia.

Ah, ok, du menar om själva programmen måste skrivas om igen? Även om jailbreak kommer snabbt. Det finns väl en risk, men jag tror inte att det är lika stora inre förändringar som 2.0 innebar. Och med Apples godtyckliga godkännande av program för iPhone kan jag tänka mig att behovet av alternativa vägar återstår.

Ska bli riktigt spännande och få prova denna uppdatering, hoppas på bra saker

om jag förstår rätt på apple hemsida så stödjer den nya Ipod Touch NIKE +++ vilket är grymt. Tror ni det är version 2.1 som gör det lr måste man köpa den nya ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 20:28
Ursprungligen av Nefcairion:

om jag förstår rätt på apple hemsida så stödjer den nya Ipod Touch NIKE +++ vilket är grymt. Tror ni det är version 2.1 som gör det lr måste man köpa den nya ?

Hoppas verkligen att Nike+ kommer till iPhone också (Nike & Apple hade varit dumma annars). Det hade varit precis vad jag behöver för att komma igång med träningen

Ursprungligen av shandar:

Hoppas verkligen att Nike+ kommer till iPhone också (Nike & Apple hade varit dumma annars). Det hade varit precis vad jag behöver för att komma igång med träningen

Det är inte alls hårdvarurelaterat då? Hur sköts signalen, via wifi? Kanske de har gjort hela tiden ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 20:49
Ursprungligen av Marcus_R:

Det är inte alls hårdvarurelaterat då? Hur sköts signalen, via wifi? Kanske de har gjort hela tiden ?

Bluetooth

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 23:20
Ursprungligen av Marcus_R:

Det är inte alls hårdvarurelaterat då? Hur sköts signalen, via wifi? Kanske de har gjort hela tiden ?

Det är hårdvarurelaterat, funkar tydligen bara på andra gen touch.

Det var intressant att höra Jobs prata om problem så rakt på sak. Det är uppenbart att Apple fått rejält med smisk för kvaliteten på iPhone OS 2.0 och att de slitit hårt för att rätta till så mycket som möjligt. Skulle tro att notifications-API:t som utlovades till 2.1 har fått stryka på foten till dess man har stabilitet nog på resten.

Senast redigerat 2008-09-10 07:38
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Det var intressant att höra Jobs prata om problem så rakt på sak. Det är uppenbart att Apple fått rejält med smisk för kvaliteten på iPhone OS 2.0 och att de slitigt hårt för att rätta till så mycket som möjligt. Skulle tro att notifications-API:t som utlovades till 2.1 har fått stryka på foten till dess man har stabilitet nog på resten.

Ja, jag undrade just hur det blev med det. Är det klart att det är borta nu, eller är det bara en gissning?

Angående att Apple erkänner problem, kommentaren om de nya lurarna visar på att dom erkänner att deras gamla lurar inte varit så värst bra på ljud: we think we really got it right this time

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag undrade just hur det blev med det. Är det klart att det är borta nu, eller är det bara en gissning?

Se det som en kvalificerad gissning. Skulle tro att det kommer mer info inom någon dag eller två.

Citat:

Angående att Apple erkänner problem, kommentaren om de nya lurarna visar på att dom erkänner att deras gamla lurar inte varit så värst bra på ljud: we think we really got it right this time

Ja den var också rätt tydlig.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Se det som en kvalificerad gissning. Skulle tro att det kommer mer info inom någon dag eller två.

Japp, notifierings-api:t är puts väck. Har installerat nyaste iPhone SDK och kollat.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Japp, notifierings-api:t är puts väck. Har installerat nyaste iPhone SDK och kollat.

Efter fiaskot med mobile.me lanseringen så kanske de är lite försiktigare med nästa online service.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Japp, notifierings-api:t är puts väck. Har installerat nyaste iPhone SDK och kollat.

Ah. Det har varit förvånansvärt tyst om detta på nätet tycker jag. Men hellre att dom väntar med det och finputsar det än att dom lanserar ännu ett buggigt firmware.

samma här, bortsett från min knäoperation så kan inget stoppa mig att använda mitt NIKE ++ kit igen

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 20:38

Ska bli nice att uppdatera, jag sitter på 2.0 fortfarande då många har klagat på fel på de senare versionerna

alltså.. Nike+ i 2.1 är ett MÅSTE, något annat vore sjukt. Och tänk - då kommer jag äntligen komma igång med träningen efter att jag vred sönder mitt knä. Det blir så mycket enklare och roligare att springa då. Men frågan är hur det löser det hela - är det BT som gäller då? Det kanske öppnar upp för andra program att också använda BT eller är det enbart Nike Exklusivt, så att säga.

Citat:

Our interview with Apple confirmed something we suspected in our liveblog and our hands on with the device: that the Nike+ integration only works with this version. Owners of the first-gen iPod Touch, the iPhone and iPhone 3G are locked out, because of the technology required to connect the device to the receiver in your shoe without using the standard dock connector dongle.

Confirmed: Nike+ Only Works With 2nd Gen iPod Touch, Not iPhone or 1st Gen iTouch

??

Senast redigerat 2008-09-09 21:55

VILKET JÄVLA SKÄMT. En jävla kväll åt ingenting. Och när det bästa som händer på kvällen, att Nike+ kommer, så fungerar de inte på Iphones - Apples flaggskepp just nu, typ. HAHAHA.

Dra åt helvete. Eller något.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 21:53
Ursprungligen av ratorinak1:

VILKET JÄVLA SKÄMT. En jävla kväll åt ingenting. Och när det bästa som händer på kvällen, att Nike+ kommer, så fungerar de inte på Iphones - Apples flaggskepp just nu, typ. HAHAHA.

Dra åt helvete. Eller något.

Jag fördrar dock att min telefon fungerar utan problem innan det läggs in massa halvfärdiga nya funktioner.

Ursprungligen av zappee:

Jag fördrar dock att min telefon fungerar utan problem innan det läggs in massa halvfärdiga nya funktioner.

Min fungerar galant, och jag typ bara fått ett program nedstängt under dessa månader jag har haft den. Men detta var lågt. Sjukt, jävla lågt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 21:57
Ursprungligen av ratorinak1:

Min fungerar galant, och jag typ bara fått ett program nedstängt under dessa månader jag har haft den. Men detta var lågt. Sjukt, jävla lågt.

Apperently not all does.

Det är en 0.1-update och ni kräver att den ska få vingar.

Ursprungligen av ratorinak1:

VILKET JÄVLA SKÄMT. En jävla kväll åt ingenting. Och när det bästa som händer på kvällen, att Nike+ kommer, så fungerar de inte på Iphones - Apples flaggskepp just nu, typ. HAHAHA.

Dra åt helvete. Eller något.

Håller helt och hållet med. Totalt oförståeligt. Vill använda Nike+, men vill inte behöva köpa en annan iPod bara för det.

Även om Nike+ hade kommit till iPhone (vilket iofs var halvt otroligt med tanke på att det behövs ytterligare en mottagare i enheten) så skulle jag nog passat på att använda den.

Det är ju irriterande nog om man råkar få en låt i öronen som inte passar att springa till, men att någon råkar ringa precis när man flåsar som mest vore sju resor värre. Inte ens möjligheten att spåra rundan med gps hade fått mig att ta telefonen ut till Pildammarna.

Högtalare i iPod (fet sub antar jag) och Nike+...........gäsp.........när folk får booner av det så förstår jag med brutal tydlighet att jag bor på en annan planet.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-09-09 22:19
Ursprungligen av Zimmerman:

Högtalare i iPod (fet sub antar jag) och Nike+...........gäsp.........när folk får booner av det så förstår jag med brutal tydlighet att jag bor på en annan planet.

Vad är en booner?

Bevaka tråden