Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny blogg!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan jag heter mattias och har precis skapat en blogg därför tänkte ja höra va ni tyckte om den ideen. Jag hadde tänkt att blogga om allt inom apple och ibland kansske andra tekniska nyheter. Vad tycker ni nu om detta ni kan kolla lite närmre vart ja kommer skriva om detta på mattiasteknik - .


Tackar!

me.

är det inte väldigt mycket av det primära?

Är stum....

Ursprungligen av JohnieWebdesign:

är det inte väldigt mycket av det primära?

Är stum....

Förklara dig lite mer tack ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 20:46

Utseende OK - känns Apple!
Dock, lite tråkigt att se samma bild i inlägget som i huvudet. Visst är Internet ett bildmenium men det ska nog vara lite olika bilder

Lite svårt att säga mer när det bara är ett inlägg, Kör på ett tag och återkom så kanske vi kan ha mer synpunkter på innehållet

sådär nu har ja skrivit lite om dagens event gå in och läs och sig vad ni tycker så ja vet om ni ska läsa den annars så läggar ja ner ´mitt skrivande .

me.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 23:55

2 saker

1- Kör med kortare stycke. Det är jobbigt att läsa långa breda avsnitt. Du kunde t ex gjort nytt stycke vid "Det presenterades också om en ny mjukvara ..." ("om" ska bort i meningen)

2- Mattiasteknik - låter på mig som om det ska presenteras mer av tekniska aspekter (hård- och mjukvara). Kanske kan det vara en nisch när så många redan bloggar om Apple och det häftiga med produkterna

PS Lite mer ödmjukhet kanske inte skadar om du vill ha kommentarer. Ditt "gå in och läs ..." fick mig nästan att avstå.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-09-10 14:25

Eftersom du ber om det...

Om du vill att folk ska läsa din blogg så är en snygg och trevlig layout A och O. Där har du ju använt dig av less-is-more vilket verkligen kan vara att föredra. Men det gör nästan ont i ögonen med svart text med så mycket vitt runt om. Ställ ner texten till en mörkt-mörkt grå istället för att minska ner på kontrasten mellan text och bakgrund.

Nästa stora grej som också är helt avgörande är, SPRÅKET! Språket är oerhört viktigt om man ska lyckas fånga en större publik. Där finns det mycket att arbeta på.

Sedan är naturligtvis innehållet lika viktigt. Behövs det ytterligare en blogg som skriver om exakt samma saker som alla andra bloggar? Nej, här gäller det att hitta en nisch. Något som du själv saknar efter att ha surfat runt på alla svenska Mac-orienterade hemsidor.

1
Bevaka tråden