Problem och AppleCare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-06-19 17:52

Min trackpad la av idag på min ibook. Jag gick till apple.com och sökte efter svar på diskussionsforumet. Där fick jag ett tips att en sladd kunde ha lossnat (Den bruna sladden unter tangentbordet). Det stod att man försiktigt kunde trycka den på plats igen. Mycket riktigt satt den lös och när jag FÖRSIKTIGT tryckte på den lossnade kontakten från morderkortet. SATAN tänkte jag och ringde applecare. Där möttes jag av en ytterst tystlåten kille som ville ha samtliga av mina personuppgifter vilket han fick inklusive serienummer på datorn osv. Tyvärr kan kunde jag inte mitt apple-care nummer i huvudet och kunde inte ge honom det då jag inte är hemma för tillfället. Då sa han att han inte kunde hjälpa till och la på...

Ska man inte få mer service än så när man betalar 2600 :- för Apple-Care???

Jag är mycket besviken!

• Avstängd
  • 2003-06-19 18:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Min trackpad la av idag på min ibook. Jag gick till apple.com och sökte efter svar på diskussionsforumet. Där fick jag ett tips att en sladd kunde ha lossnat (Den bruna sladden unter tangentbordet). Det stod att man försiktigt kunde trycka den på plats igen. Mycket riktigt satt den lös och när jag FÖRSIKTIGT tryckte på den lossnade kontakten från morderkortet. SATAN tänkte jag och ringde applecare. Där möttes jag av en ytterst tystlåten kille som ville ha samtliga av mina personuppgifter vilket han fick inklusive serienummer på datorn osv. Tyvärr kan kunde jag inte mitt apple-care nummer i huvudet och kunde inte ge honom det då jag inte är hemma för tillfället. Då sa han att han inte kunde hjälpa till och la på...

Ska man inte få mer service än så när man betalar 2600 :- för Apple-Care???

Jag är mycket besviken!

För dåliga löner hög omsättning på personal.??

Fråga efter en tjej som heter Hanna
tel. 08 587 711 94

Det var det dummaste jag hört!
Du ska inte behöva kunna ditt kundnummer utantill utan de ska kunna söka på ditt namn. Dålig service!

Hanna jobbar väl på Customer Service och inte på supporten? Hon är annars toppen och förtjänar alla rosor som finns!

• Oregistrerad
  • 2003-06-19 20:47

Kan tala om att Hanna har sökt sig vidare och jobbar inte längre hos kundtjänst.

NEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!

• Medlem
  • 2003-06-19 23:53

Finns det någon annan bra person än Hanna man kan prata med?

Förjävligt dålig service. Ring igen, tala om vem du är. Och berätta var du har köpt datorn. Det ska räcka för att Apple ska gå vidare med ärendet. Fy fasen, ibland skäms jag för att säga att jag jobbar med Apples produkter.

• Medlem
  • 2003-06-20 00:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias A
Förjävligt dålig service. Ring igen, tala om vem du är. Och berätta var du har köpt datorn. Det ska räcka för att Apple ska gå vidare med ärendet. Fy fasen, ibland skäms jag för att säga att jag jobbar med Apples produkter.

Ja, det var lite dålig service, men han kanske skulle till systemet innan det stängde, det är ju midsommar imorgon (idag) och han måste ju få sig en snapps till sillen? :rolleyes:

Jag gör som så att jag skickar den dit jag köpte den där det jobbar en mycket trevlig kille. Sen får de i sin tur skicka den vidare och bråka med byråkratin

• Oregistrerad
  • 2003-06-20 09:01

Du kanske borde ha registrerat ditt AppleCare avtal när du fick det så att dom kan se att du verkligen har betalat för extra support.
När det väl är registrerat så behöver man inte veta sitt applecare nummer längre.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ulven
Du kanske borde ha registrerat ditt AppleCare avtal när du fick det

Man måste väl registera sin AppleCare för att den ska gälla? Det säjer vår ÅF till oss.

/c

Han hade säkert bara en dålig dag.
Du skall inte behöva ha nummret till hands, för dom söker på namn. Har alltid funkat för mig.
Han ville säkert bara ha snr för att kolla att din apple care inte hade gått ut, eller om det hade varit några andra problem med den.
Apple care har alltid funkat bra för mig.

1
Bevaka tråden