Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket Airport till Mac Pro från -07

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Lyckas inte hitta något bra svar på min fråga på forumet.

Jag har en Mac Pro från december 2007 som jag köpte utan Airport. Vill kunna dela ut mitt Ethernet-internet från datan och surfa på min iPhone 3G och behöver därför stoppa in ett Airport i datan för att kunna dela ut det trådlöst. Men min fråga är, vilken Airport-version passar min MP?

Kan någon lämna en kort redogörelse för vad som gäller?

Tack och bock!

Det finns bara ett (om du är ute efter "Apple original"):
inWarehouse.se - AirPort Wireless Card for Mac Pro (AASP)

Men den är tydligen inte så lätt att installera...

"Installing an Apple Airport Extreme Card in a Intel Mac Pro is not considered by Apple to be a user installed option so you’ll find little or no instructional help from Apple."

Läs mer här:
How To: Installing an Airport Extreme Card in an Intel Mac Pro — Meandering Passage

Om du kan tänka dig andra alternativ, så finns det ju USB:
USB - Trådlöst - Nätverk - Datorer & kringutrustning - Hårdvara
Men många av dessa fungerar inte med Mac. Om du är intresserad av en USB-lösning, så finns det trådar om detta på forumet

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-12 18:01

Installerade mitt kort själv utan problem. Det enda som var svårt var att hitta antennsladdarna som låg gömda bakom modekortet.

tack för hjälpen.. har fått kortet och installerat det, piece a cake!

Att dela ut mitt internet från ethernetkabeln via airporten fungerar finfint, men varje gång jag startar om datorn måste jag gå in i delningsinställningarna och starta om delningen för att det ska funka. Borde inte airporten automatiskt börja dela när jag startar datorn? Inställningarna är ju kvar...

1
Bevaka tråden