Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini-Dvi till TV

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem, har haft mini dvi till dvi-hdmi kopplat till min tv. Har funkat hela tiden men nu helt plötsligt från igår så är det helt svart i tvn. Har alltid funkat direkt när man kopplat in bak, men nu nada. Det blir blått på imac skärmen som förut men sen händer det inget mer, det är som den inte hittar.

Har kollat att hdmi kabeln funkar, även hdmi ingången på tvn. Adaptern mellan dvi-hdmi är bytt så sista är att apple mini-dvi adaptern som är glapp.

mvh Jonas

Senast redigerat 2008-09-07 12:42

En sak som är konstig, jag bytte till hdmi kabeln som jag kör xbox 360 med och då hittade datorn Sony tvn, men det funkade ändå inte att titta på den från datorn. Med den andra hdmi kabeln jag kört med hela tiden till datorn får inte upp något sånt. Men när jag kopplar den kabeln till xboxet så funkar det så det är inte något fel på kabeln.

Blir fan tokig på det här, måste få igång skiten annars går jag ju under utan film

Senast redigerat 2008-09-07 13:23

Samma problem

Mitt har också fungerat hela tiden men nu helt plötsligt så går det inte , blå bild på Macen men svart på tv:n......men jag misstänker att de é sladden.

Mikael:tveksam:

1
Bevaka tråden