Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-reklam för iPhone i Sverige!

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-06 12:37

Där ser man kommer i för sig att inte köpa den ändå, finns andra trevlig mobiler man köpa som inte heller är så tokiga!:)

Det är nog ganska kul hur ni får det att låta som att det är Telia som har bestämt vilken film som dom fick, Apple valde antagligen en till dom, och Telia la till rösten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-06 13:24

Jag tycker att den var bra. Rösten kändes naturlig tyckte jag, ni som inte gillade den hadde ni föredragit nått sånt här eller.:D YouTube - Tenacious D - P.O.D.

Men även om rösten är lite, tja.. kass. Så är det en reklam som faktiskt sticker ut från de vardagliga reklamer vi har. Tror hela grejen är super.

Det där med "blixtsnabb 3G" får dom nog äta upp. :-D. Frågan är om det inte gränsar till ett fall för Konsumentverket angående vilseledande reklam.

Även med fullt fungerande 3G - under absolut exemplariska omständigheter - är det någonsin "blixtsnabbt". :-D. Långt, långt därifrån. Vi bör vårda vårt språk och våra uttryck. Osmakligt och ointelligent att använda just det uttrycket. En moderering hade varit på sin plats - det inser alla väluppfostrade medborgare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-06 16:04

Vad som är "blixtsnabbt" är ju relativt och även något helt och hållet subjektivt. Jag tror inte dom kommer få några problem med det. Dessutom kan man väl säga att det stämmer, i alla fall i förhållande till 2G.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-06 16:35

Mesig röst, men jag gillar idén med beskrivande reklamfilmer från Apple. Apple har släppt alldeles för mycket reklamer som bara visar upp produkten och inte berättar vad den kan göra. Reklam för redan frälsta alltså.

Det är skönt att de inte tog Dressman-rösten i alla fall.

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Det är skönt att de inte tog Dressman-rösten i alla fall.

HaHa!! Ja shit, tänk

Hehe...Jag förstår inte ens kopplingen till Nobel-priset?!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-07 11:21

Till dem som kritiserar Telia

Det är ju faktiskt inte Telia som tvingar oss att använda just Telia, utan det är Apple. Men det är väl mer comme il faut här att kritisera Telia.

Jag hade hoppats att Apple skulle utmana mobiloperatörernas affärsmodell som, framförallt i USA, är minst sagt konsumentovänlig. (Med detta inte sagt att det inte var ett affärsmässigt riktigt beslut av Apple)

Jag hoppas nästan att iPhone, med nuvarande modell, floppar. Det tror jag nu inte, utan jag försöker stå emot inköp så länge jag orkar.

Som musiker, studerande etc. har jag tidigare i livet haft en minst sagt fluktuerande ekonomi, och det bär mig fortfarande emot att handla på avbetalning och dra på mig månadskostnader jag får fortsätta betala i en tämligen avlägsen framtid. Och att binda mig vid en tämligen hög samtalsavgift.

Vet någon om samtals- och dataavgifter står skrivna i sten under avtalstiden, eller om Telia låter avgifterna följa marknadspriserna nedåt, för de lär väl sjunka vidare?

Kring 2000, då samtalspriserna sjönk kraftigt, hade jag flera kompisar som satt fast med äldre abonnemang med mer än dubbelt så höga samtalsavgifter som de man kunde få med ett nytt abonnemang. Då var jag glad att jag hade betalt min telefon kontant.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-07 22:23

Varför gnäller man sig så mycket över just månadsavgifter i sig? Inte att den är hög utan att man binder upp sig. Så länge man inte är de niro i Heat så ser jag inte problemet, telefon ska man väl alltid ha.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-10 20:48

Såg den precis. Såg bra ut

Yes!!

Såg den för första gången "live" på tv idag också. Tyckte den var ok, men fortfarande avundsjuk på hur snabb reklamkillens iPhone är jämfört med min
Uppdateringen kommer sitta fint och förhoppningsvis ta den ett steg närmre reklamhastighet

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 21:02

Jupp jag såg också, vart helt förvånad... har ju läst att det skulle komma men hehe

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-11 02:20

Jag satt vid TVn och läste en bok. Så kände jag igen musiken och då börjar killen prata i typiskt Apple-maner.

Blev helt paff. Så dålig var den ändå inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-11 18:36

Nej så dålig var den inte. Men som så många redan påpekade så är det samma reklam som Apple har gjort för england men dubbad till Svenska. Sverige är nog för litet för att man ska spela in ny video material med svenska menyer. Tyskland är lite större och där har man flera olika reklam för iPhone och alla med Tyska menyer och web sidor.

//Rob

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-11 18:50

Vi vet det. Frågan är snarare om det hade behövts att översätta den alls.

Svenskarna verkar ju i allmänhet förstå engelskspråkig reklam.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-11 22:21
Ursprungligen av boris91:

Vi vet det. Frågan är snarare om det hade behövts att översätta den alls.

Svenskarna verkar ju i allmänhet förstå engelskspråkig reklam.

Visas engelsk språkig reklam överhuvud taget i Svensk TV? Jag kan inte minnas att jag har sett det men jag kan ha fel. Och även om engelsk kunskaperna är bra i Sverige så tror jag nog att många vill ändå ha det på svenska.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 17:17
Ursprungligen av Robo-X:

Visas engelsk språkig reklam överhuvud taget i Svensk TV? Jag kan inte minnas att jag har sett det men jag kan ha fel. Och även om engelsk kunskaperna är bra i Sverige så tror jag nog att många vill ändå ha det på svenska.

//Rob

Ja, det finns ett gäng.

Skönt, nu kan man trycka dit Telia för falsk marknadsföring. Sådär snabb är inte phonen!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-12 21:09

Har ni sett någon reklam som speglar verkligheten?

Ursprungligen av MatsOlov:

Har ni sett någon reklam som speglar verkligheten?

Ja, den där för Rädda Barnen, när det är kulhål i svarta tavlan....

Bevaka tråden