Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP stänger av sig av USB-enheter som drar ström.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När min MBP C2D 2.33GHz går på batteri går det inte att ha ikopplade USB-enheter som går på ström, då den då stänger av sig. Den stänger inte av sig direkt, utan efter en varierad liten stund. Fristående USB-hårddiskar och USB-pucken för mobilt bredband är två saker som "dödar" den.

Det är alltid när den går på batteri. Med el klarar den sig fint, men då är den inte så värst bärbar.

Vad kan detta bero på?

Datorn är helt nyinstallerad med Tiger och fullt uppdaterad.

hur lång tid går datorn på batteri om du kör den "normalt" på batteri.
2 timmar? En kvart?

Vad är inställt under Energisparar-funktionerna i Inställningar. Max strömspar när man kör på batteri?

Ursprungligen av Goflorp:

hur lång tid går datorn på batteri om du kör den "normalt" på batteri.
2 timmar? En kvart?

Vad är inställt under Energisparar-funktionerna i Inställningar. Max strömspar när man kör på batteri?

Då skulle jag säga runt 2 timmar på första frågan och på andra ... antagligen någonstans mitt i mellan. Men spelar det någon roll? Det är ju inte så att den laddar ut snabbt, utan stängs av.

Mystiskt är det, i och med att den fungerar perfekt utan batterianvänding. Kan batteriet vara "sönder"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 10:38

När den stänger av sig, sparar den ned ramminnet på disk/håller ramminnet eller får du boota om systemet när du startar datorn igen? Prova att köra slut på batteriet utan energikrävande USB-enheter. Händer det även då så bör det vara batteriet. Jag fick mitt batteri utbytt utanför garantin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 10:43

Ah, du verkar ha löst problemet? Vad var fel?

Har inte tillgång till batteriet precis nu, men det här är till 95% säkerhet mitt problem, som för lite över en månad sedan tog slut ...

Apple - Support - MacBook Pro Battery Program - Closed

Tror ni man kan prata ihop sig med Apple och byta fast det är liiiite för sent?

kan du bara motivera dig så brukar det inte vara några problem.
Det har ju pågått en längre tid.
Du har läst att de har utbytesprogram på defekta batterier.
Var väldigt trevlig, inte sur och kom med syrliga kommentarer.

kan du prova kort med en polares batteri?

Ursprungligen av Goflorp:

kan du prova kort med en polares batteri?

Tyvärr, flopp.

Batteriets serienummer stämmer inte överens med de som får bytas, även om problemet är exakt likadant. Ett nytt batteri införskaffas nu inom kort. Anledningen till att jag är lite distanserad till problemet är att det är min pappas dator och jag har ingen fysisk kontakt med den.

Men vi får se hur det går med ett nytt batteri helt enkelt!

Ta ett prat med pappa hur han bäst sköter batteriet.

Ladda ur det ngn gång ibland, uppmana honom att inte alltid ha sladden i väggen. Låt batteriet jobba helt enkelt.

Jag vet folk som plockar ur batteriet och lägger det fullladdat i kylen....eftersom de alltid har sladden i väggen....

1
Bevaka tråden