Logga ut från konto utan att släcka alla program?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja kunna "låsa" datorn när jag lämnar den för kortare ärenden genom att bara logga ut, men slippa släcka ner alla program och dokument som ligger uppe. Jag har för mig att t.o.m. Windows klara detta. Men tydligen inte Mac OS (jag har 10.5.4)?

Eller?

• Medlem
  • Överallt
  • 2008-09-02 17:43

Aktivera "snabbt användarbyte". Sen klickar du på figuren uppe till höger i menyraden och väljer Inloggningsfönster.

Ursprungligen av Mija:

Aktivera "snabbt användarbyte". Sen klickar du på figuren uppe till höger i menyraden och väljer Inloggningsfönster.

va bra! Men vart gör jag det?
Red: Hittade det. Tack!!!!!!

• Medlem
  • Överallt
  • 2008-09-02 17:49

Systeminställningar... -> Konton -> Inloggning

• Medlem
  • Överallt
  • 2008-09-02 17:50

Prova även att skriva användarbyte i sökrutan.

• Medlem
  • Överallt
  • 2008-09-02 18:01

Själv använder jag skärmsläckare med lösenord, som jag aktiverar med "aktivt skärmhörn" eftersom ingen annan använder datorn och behöver logga in när jag är borta.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-02 18:23

Man kan använda skärmsläckaren då också, bara att dom väljer byt användare på inloggningsrutan.

Vad många inte vet är att funktionen faktiskt finns inbyggd. Dessvärre är den undangömd.

Öppna Nyckelhanteraren, finns i verktygsmappen. Välj programmenyn, följt av inställningar. Bland inställningarna bockar du för "Visa status i menyraden". Från hänglåset som dyker upp i menyraden kan du låsa skärmen.

Den här artikeln beskriver hur man kan skapa en tangentbordskombination Macworld | Mac OS X Hints | Quickly lock your screen för att låsa med Nyckelhanterarens meny.

/Adam

1
Bevaka tråden