Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Headset till iPhone!?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen beställt en iPhone, och söker nu igenom marknaden efter det bästa möjliga headset-alternativet. Jag vill kunna trycka pause/play/skip via headsetet som på orginalet.

Jag har fastnat för tre modeller: Etymotic hf2, Ultimate Buds UB7EB och Ultimate Buds UB7. Ingen av vilka verkar finnas tillgängliga i Sverige. Eller finns dom att få tag i? Jag vill inte beställa dem från utomlands eller någonstans där jag inte kan få garanti.

Det verkar som att dom flesta kör på V-MODA VIBE Duo (800 kr) eller Ultimate Ears super.fi 4 vi (1200-1400 kr), är dem senare snäckorna avgjort bättre? Hur skiljer dem sig från varandra? Finns det en jämförande recension tillgänglig?

Kollade lite på Shures micadapter men det kändes både lite onödigt dyrt (500 kr) för mic-funktionen och lite klumpigt med två delar (adapter, snäckor och lång kabel).

Vad är bäst? Hur har ni gjort?

Snälla hjälp !

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-08-27 11:39

Själv sitter jag faktiskt och funderar på samma sak.

Jag själv har testat ett par In-Ear hörlurar och går inte i mina öron, däremot föredrar jag ju nästan snäckor alltså inte In-Ear utan snäckor som man har i örat också, typ som på orginal headsetet.

Tyvärr verkar det inte finnas några bra, eller har jag missat något?

Jag har nog bestämt mig för att skippa headset biten och köpa ett par Koss Porta Pro, men rädd att ha sönder dem när dem ligger i ryggsäcken med allt annat man har där. Se Koss Porta Pro - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar för priser och info för dem.

Någon som har annat förslag?

kanske man ska moda lite och fixa in headset micen på ett par Koss Porta Pro? Synd att kanske förstöra Porta Pro bara..

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-08-27 21:11

Det blev ett par Koss Porta Pro idag men funderar på om jag ska köpa tex SmartTalk och korta ner kabeln på dem i lagom längd.. saknar kontrollen att byta låt, pausa och svara på samtal.

Försöker hitta något ställe som har SmartTalk inne bara.

Avvaktar..

Ok! Jag har inte använt headset till mobil tidigare så jag är lite misstänksam mot att man tydligen hör sin egen röst medan man talar, något som i mina öron låter väldigt irriterande. Så jag tror jag väntar på att få hem min iPhone så att jag kan testa "eko-effekten" på orginal-headsetet innan jag göra något slutgiltigt beslut om huruvida jag köper headset eller vanliga snäckor/in-ear/kåpor.

  • Medlem
  • 2008-08-27 22:40
Ursprungligen av karl.harleman:

Ok! Jag har inte använt headset till mobil tidigare så jag är lite misstänksam mot att man tydligen hör sin egen röst medan man talar, något som i mina öron låter väldigt irriterande. Så jag tror jag väntar på att få hem min iPhone så att jag kan testa "eko-effekten" på orginal-headsetet innan jag göra något slutgiltigt beslut om huruvida jag köper headset eller vanliga snäckor/in-ear/kåpor.

lurar iphone site:99.se - Google Search

Eftersom man kan förvänta sig att den här frågan har varit på tapeten tidigare är det bra att göra en sökning innan man postar.

Det räcker nog med de trådar som redan finns i ämnet.

Admin

1
Bevaka tråden