Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-24 14:43

Hur bifogar man bilder inne i texten här på forumet så att dom hänger ihop med vad man skriver?

Jag får dom bara att ligga i en hög som bifogade bilder längst ner i posten och ger inget sammanhang.

Ursprungligen av Cekari:

Hur bifogar man bilder inne i texten här på forumet så att dom hänger ihop med vad man skriver?

Jag får dom bara att ligga i en hög som bifogade bilder längst ner i posten och ger inget sammanhang.

Kan ha fel, men jag tror du måste ha bilden ligga någon annanstans på nätet (tex eget utrymme för hemsida eller dylikt) o länka till den för o kunna göra det. Då väljer du ju var i texten din bild ska hamna.
Tittade på bifogarfunktionen o där verkar man inte kunna bestämma position osv.
/olivetti

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-24 15:41

Jag har laddat upp bilder (jpgs) och jag får länkarna i texten men bilderna visas allihopa i en ruta i slutet 'Bifogade tumnaglar'

Hmmm...

Ursprungligen av Cekari:

Jag har laddat upp bilder (jpgs) och jag får länkarna i texten men bilderna visas allihopa i en ruta i slutet 'Bifogade tumnaglar'

Hmmm...

Hmmmm, tror i alla fall att du måste länka till bilderna från annat utrymme.
Men som sagt jag kan ha fel.
Den varianten fungerar för mig i alla fall.

Som bilden ovan. Den ligger inte här på 99 och jag har inte laddat upp den, utan länkar till den. använd insert image funktionen, gul knapp med landskapsvy

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-24 16:30

Ah, tack, så dum jag är, det var ju som vanligt med (IMG) och (/IMG) 'fast med hakparanteser', eller klicka på menyiconerna ovan... :">

Ursprungligen av Cekari:

Ah, tack, så dum jag är, det var ju som vanligt med (IMG) och (/IMG) 'fast med hakparanteser', eller klicka på menyiconerna ovan... :">

Varsego
(man är inte dum, man är blind pga alla möjligheter o tänker lite fel ibland.
händer alla)

1
Bevaka tråden