Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP hittar inte CD-skivan?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Nu skulle jag till att bränna min allra allra första CD i Finder. En audio-CD med ett album jag råkat rippa i Flac (och sen gett bort) samt en låt som jag köpt genom iTunes och nu vill rippa om...

Igår försökte jag med en helt vit skiva (TDK) som det går och skriva ut på, det var tydligen en DVD. Den börjar ändå bränna och sen säger den "det gick inte att kalibrera disken" eller nåt liknande, fri översättning från engelska. Fine. Tänkte att det kanske var en special-skiva och att datorn inte klarade av det.

Så jag har nu gått o köpt TDK super-vanliga CD-R80, recordable, 700MB och upp till 52X.

Sätter in skivan glad i hågen, datorn frågar vad jag vill göra, väljer Finder och där säger den att ena filen är borta, väljer cancel, letar rätt på låten medan datorn trycker ut cd-skivan.

När jag hade hittat låten och trycker in CD-skivan igen så gör datorn ingenting alls.
Jag väljer ändå Burn från Burn-foldern. Den säger att jag ska sätta in en skiva på minst 186MB och sen finns bara "cancel". Efter en stund trycker den ut CD-skivan igen.

Jag läste även den här tråden,
http://www.99.se/switcher-byt-till-mac/108957-vilket-program-anv-nder-mig.html

Jag ändrade så finder skulle öppnas när jag satte in en tom cd-skiva. Det händer ändå ingenting?

Vad gör jag för knasigt?

Jag har hört nu att en kille i min korridor med en MBP inte heller kan bränna cd-skivor..nån mer som har det här problemet?

1
Bevaka tråden