Mail.app visar ständigt att jag har 1 nytt mail...?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har gått igenom mina mail och jag hittar inga olästa. Jag har 3452 mail i inkorgen, så jag kan ju givetvis ha missat något, men jag tror inte det.

Har provat omstarter och in- och utloggning av system, men inget funkar. Vad kan ha hänt? Har ni några tips?

Sortera på olästa i Apple Mail så borde du hitta det. Alternativt kan du inaktivera epostkonton (om du har flera) för att se vilken epostadress som orsakar indikeringen

Nja, faktiskt inte. Men jag kanske inte gör som du menar? Jag söker på Apple och får fram alla mail som har med Apple att göra. Jag klickar på pricken i listan i min inbox för att sortera efter status, men hittar inget oläst.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 09:09

Det kanske fortfarande finns ett och annat skrymsle som inte har letats i?
Skapa ny smart brevlåda från menyn Brevlåda. Sen kan du välja "Brevet är oläst" som villkor, välj "något" (av följande villkor) och inkludera sedan papperskorgen och skickat för säkerhetsskull. Då borde du hitta det.

Det kan vara frågan om något så enkelt som att inkorgen innehåller så mycket brev att det segar ner Mails uppdatering av läst och oläst. Troligen har det skrivits fel i någon fil. Du kan prova reparera behörigheter i Skivverktyg.
En god idé kan vara att städa inkorgen. Om det är några brev som du behöver spara, men inte behöver ha snabbt tillgängligt, så kan du skapa en särskild arkiv-mapp för dem och sedan spara den mappen separat i ditt filarkiv.

Tack så mycket för tipsen om smart brevlåda och dessutom om att arkivera en mailkorg! Suveränt!

Smarta brevlådor är ju fantastiskt

EDIT: det löste mitt problem alltså. Hittade ett mail i Junk för MobileMe. Sjukt gömt, uppenbarligen.

1
Bevaka tråden