Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWebs fel eller 99´s server ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad gör jag för fel eller är det iWeb som är kass på att skapa filerna. Problemet uppstår när jag försöker FTP:a allt upp till 99-servern med antingen Cyberduck eller Transmit.

Egentligen vill jag hellre använda RapidWeaver, tycker att det är snyggare, men där får jag problem med att administrera bloggarna, ja att kunna plocka bort inlägg ifall det skulle bli nödvändigt, i iWeb så funkar detta klockrent bra.. nästa strul i RW blir att det inte funkar med det Google-ID (key ) som jag tilldelas för Googlemaps, jag kan möjligtvis få en karta som har Paris som utgångspunkt. Jag behöver ca: 8 kartor med småorter här i närheten av Borås... dit föreningens fotbollslag ska köra till.

Av två dåliga ting så kan det luta åt att jag föredrar Me.Com´s webbsidevariant med iWeb men konsekvensen av det blir att jag inte kommer att förnya mitt ID här på 99, tråkigt efter att ha varit medlem i 5 år. ( Jag vill inte betala för 2 ställen... ingen har väl undgått att sämre tider väntar och då gör jag tyvärr ett sådant val. )

En tanke som slog mig var ifall det gick att via Terminalen få iWeb att fatta att den ska publicera på 99 istället för Me.Com - går det? ( Ska iof kolla sådant på macosxhints.com - Funkar detta den vägen så säger jag gärna tack och hej då till Me.Com. Då skulle jag i alla fall få både kartor och bloggar att fungera på ett bra sätt. Tips mottages mer än gärna. Är ju bättre att betala 450 kronor till Martin än att betala 795 kronor till Apple för Me.Com.

Transmit säger vad du har gjort för fel. "Nesting level to high" alltså du har en för djup mapphierarki.

Visst så är det säkert, men det är inte jag som gör felet det är troligen iWeb... eller att severn inte tillåter det här upplägget - strunt samma, håller nu på och läser på i 99:es "Valkommen.pdf" där man skriver om "gamla PDF" samt det nya (?) iDisk som finns på 99 - håller just nu på och för över materialet och peppar peppar, än så länge har inget stannat. Ska avstå från att ftp:a efter att ha läst:

http://www.mac.se/info/valkommen.pdf

Återstår sedan att se OM jag fortfarande tillåts administrera bloggarna.

Det suger, på gamla ftp-varianten tillåts jag inte ens rensa bort mängder med css-filer av det Rapid Weaver skapade... nu skiter jag i att det ligger kvar 1,8 Mb och skräpar där helt i onödan. Via 99 iDisk så lyckade jag lägga upp och ta bort alla sidorna men att få rss att strömma för bloggarna och även kunna svara i bloggarna lyckades inte. Testa med att både uppge den äkta adressen samt även den jag köpt ( www.aspered.info ), men har nu gett upp och väljer lite mot min vilja att om några månader enbart ha web.me.com Dyrare, ja tyvärr.

1
Bevaka tråden