Mojave experiment - testar vadå?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

läsning för den marknadsförings intresserade.

alla artiklar handlar om denna länken, en marknadsförings site för VISTA som kallas för The “Mojave Experiment” The "Mojave Experiment"

Samt deras förutsättningar, med deras egna ord.
http://www.windowsvistaplace.com/windows-‘mojave’-video-posts/windows-vista

Läs artikel + kommentarer

1:an
Microsoft’s Mojave Attempts to Wet Vista’s Desert — RoughlyDrafted Magazine

2an - den mest underhållande
Microsoft’s Mojave Experiment Exposes Serious Vista Problems — RoughlyDrafted Magazine

Det ligger en rättegång i luften... för falsk marknadsföring?

exempel på upplysta kommentarer!

It’d be interesting to know more about this new problem for Microsoft’s security:

Neowin.net - Vista's Security Rendered Completely Useless by New Exploit

“the work is a major breakthrough and there is very little that Microsoft can do to fix the problems. These attacks work differently than other security exploits, as they aren’t based on any new Windows vulnerabilities, but instead take advantage of the way Microsoft chose to guard Vista’s fundamental architecture.
[..] That’s completely game over.”

The Mojave site videos reveal something else interesting about Microsoft’s economy with the truth. Let’s first remind ourselves that they claim these are all “regular people who’ve never used Vista”. One of the clips contains several people saying, before they’ve been given the big reveal, “hang on, this looks an awful lot like Vista”. Strange. Something smells funny. Then in another clip, a lady, when shown something in the demonstration that would seem to be an old app running in compatibility mode, says “how come my copy of Vista doesn’t do that?” (it’s the second clip from the left in the bottom row if you care to look). But yet she’s just “a regular person who’s never used Vista”. It’s a conundrum isn’t it?

I also found a woman in another clip (second row down, second from left) asking whether the “fortune” program Microsoft had just shown her was part of Vista or “just something you picked out”, and the demonstrator is then forced to admit that it’s not part of Vista, it’s an additional piece of software he added. So these guinea pigs are apparently by default being shown stuff that they will mostly assume is part of Mojave/Vista when it isn’t necessarily. Nice work. No wonder the Mojave site doesn’t show you the demonstration these people actually received.

Min kommentar kring det hela är att MS måste vara i trång mål. VISTA är en flopp och denna desperata och klumpigt korkade marknadsföringen bevisar att man själv vet om det!

  • Oregistrerad
  • 2008-08-17 00:47

Tycker inlägget inte borde ligga under Microsoft utan med under Allmänt snack
*Gääsp*

Ursprungligen av studiox:

Tycker inlägget inte borde ligga under Microsoft utan med under Allmänt snack
*Gääsp*

Hade det funnits en sådan tråd så är det möjligt att du hade haft rätt i vad du säger:) Eftersom det inte gör det så får moderatorerna avgöra var det hör hemma.ok?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-20 10:24

Min kommentar är att Vista inte är en flopp men det är å andra sidan inte heller den succé som Microsoft hade hoppats på. Därför försöker de få folk mer positivt inställda och det är inget ovanligt att en PR-avdelning får gå in och så att säga stötta sin produkt i efterhand. Sen kan diskuteras huruvida just den här metoden är särskilt intelligent eller inte.

För egen del tycker jag inte det därför att den idiotförklarar de egna användarna och det brukar aldrig vara en bra metod.

Sedan blir diskussionen närmast per automatik skadeglad när det handlar om Microsoft och speciellt när företaget och dess produkter diskuteras i ett forum som riktar sig till användare av ett annat operativsystem. Microsoft hålls upp som ett rött skynke under rubriken "kolla vad idioterna har hittat på nu" och alla är eniga om precis just det - att Microsoft inte vet vad de gör och att de är ute och cyklar - som vanligt.

Trots alla "misstag" så dominerar företaget praktiskt taget alla marknader där de är verksamma inom men det väljer vi att bortse ifrån därför att det är roligare att diskutera Microsoft när de gjort bort sig. Det hade känts uppfriskande om samma analyser och samma diskussioner handlade om Apple, kanske lite oftare.

Ursprungligen av Northwiz:

Min kommentar är att Vista inte är en flopp men det är å andra sidan inte heller den succé som Microsoft hade hoppats på. Därför försöker de få folk mer positivt inställda och det är inget ovanligt att en PR-avdelning får gå in och så att säga stötta sin produkt i efterhand. Sen kan diskuteras huruvida just den här metoden är särskilt intelligent eller inte.

För egen del tycker jag inte det därför att den idiotförklarar de egna användarna och det brukar aldrig vara en bra metod.

Sedan blir diskussionen närmast per automatik skadeglad när det handlar om Microsoft och speciellt när företaget och dess produkter diskuteras i ett forum som riktar sig till användare av ett annat operativsystem. Microsoft hålls upp som ett rött skynke under rubriken "kolla vad idioterna har hittat på nu" och alla är eniga om precis just det - att Microsoft inte vet vad de gör och att de är ute och cyklar - som vanligt.

Trots alla "misstag" så dominerar företaget praktiskt taget alla marknader där de är verksamma inom men det väljer vi att bortse ifrån därför att det är roligare att diskutera Microsoft när de gjort bort sig. Det hade känts uppfriskande om samma analyser och samma diskussioner handlade om Apple, kanske lite oftare.

instämmer om att det blir på felaktiga grunder en debatt om hur "dumma MS är"... Men faktum är att just denna gången är deras marknadskampanj bra att lära av, oavsett om man tycker den fungerar eller inte. Precis som du välkommnar jag analyser av apples marknadsföring.
Du får gärna ta start fältet och kanske analysera mobile me? senaste greppet från mobile me är att jag som mobile me kund har fått förlängt min service med ett par månader för att de själva förstår att att mobile me inte motsvarade kundens förväntningar och inte minst motsvarar i dagsläget inte Apples egna interna mål. Detta är apple öppna med. Kunde man tänka sig att MS varit lika tillmötesgående med Vista?

Det finns en stor skillnad mellan MS och Apple i just dessa jämförelser.

brevet jag fick.

MobileMe Update

We have already made many improvements to MobileMe, but we still have many more to make. To recognize our users' patience, we are giving every MobileMe subscriber as of today a free 60 day extension. This is in addition to the one month extension most subscribers have already received. We are working very hard to make MobileMe a great service we can all be proud of. We know that MobileMe's launch has not been our finest hour, and we truly appreciate your patience as we turn this around.
Read this article for more details.

The MobileMe Team

Har de som köpt windows vista ultimate fått en massa Xtras som utlovat? Kanske jag är dåligt uppdaterad men vad jag vet så lyser dessa xtras med sin frånvaro. jag räknar inte bakgrunder och skärm bilder...

Tänk dig detta 6-12 månader efter vistas lansering...

Vista Update

We have already made many improvements to Vista, but we still have many more to make. To recognize our users' patience, we are giving every Vista user as of today a free "xxxxx something". We are working very hard to make Vista a great operating system we can all be proud of. We know that Vistas launch has not been our finest hour, and we truly appreciate your patience as we turn this around.
more info on Microsoft Corporation

The Vista Team

bara ett scenario av många som MS valde att inte göra..:)

1
Bevaka tråden