Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-ROM på Nya iMac 24" spottar ut skivor.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 18:33

Igår tänkte jag för första gången sätta in en skiva i min iMac (inköpt maj -08) och till min förvåning så spottar den bara ut skivan. Jag tänkte att det var något tillfälligt, men jag försökte om och om igen, flera musikskivor, dvd och tom apples egna installationsskivor spottar den ut.

Ringde apple supporten, som testade vissa saker med datorn, men ingenting fick den att fungera. Fick rek att lämna in den på rep och informerade att det är ett "känt fel".

Frågan är då om någon har upplevt samma problem och som möjligtvis vet någon lösning på detta eller hur lång tid det tog att få den reparerad?

De kommer troligtvis bara byta ut dvd-enheten så det tar nog inte många dagar.

Var samma problem med min nyinköpta iMac ALU, ringde supporten och fick hela hela datorn utbytt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 13:11
Ursprungligen av karnov:

Var samma problem med min nyinköpta iMac ALU, ringde supporten och fick hela hela datorn utbytt.

Inom "DOA" tiden eller vanlig garanti tid?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-22 16:40

Aj, fick min maskin häromdan, har inte provat DVD'n än, de måste jag göra när ja kommer hem för å försäkra mig att den fungerar.

1
Bevaka tråden