Funkar InD 4 installerad på Intel i en PPC?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-08-15 14:03

Jag drabbades nyss av ett underligt fel. Jag skulle öppna ett dokument och fick en alert om att resursfilen inte kunde hittas. Jag trodde att det berodde på att jag försökte öppna en fil som fortfarande höll på att kopieras. Men alerten gick inte att komma ur. Den enda knappen "OK" tog mig bara tillbaka till samma alert.

Efter att ha tvångsavslutat InD kunde jag inte ens starta om programmet. INte ens med kastade programinställningar. Jag försökte kasta ut tredjepartspluggar utan resultat.

Till slut plockade jag själva programpaketet "Adobe InDesign CS2" från en annan installation jag har på en MacBook Pro. Sedan gick det att starta.

Kan denna kopierade version vara annorlunda på något sätt i funktion eller stabilitet?
- Intelversionen var någon Mb mindre.
- Finder undrade om jag ville ersätta "ett äldre objekt" när jag tog intelversionen. Mig veterligen var det helt och hållet samma version på båda datorerna.

Jag har svårt att se att det skulle kunna vara någon skillnad. Installeraren för CS2 är ju fullkomligt ovetande om Intel så rimligtvis kopierar den exakt samma filer.

1
Bevaka tråden