Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svårt att ladda iphone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
battieriet till min iphone tog nästan slut.
jag satte då i USB-kabeln mellan iPhone och min dator. Där har nu iphonen suttit i flera timmar men fortfarande lyser det rött, och jaghar knappt använt telefonen.
Är det något fel på telefonen eller går den inte att ladda via usb-kabeln, måste man stoppa in den i elkontakten i väggen?
mvh Jonas

Hmm, kanske är glapp i någon kontakt?
Vad händer när du stoppar i kabeln i iPhone? Ger den ifrån sig ett ljud och visar ett batteri, eller händer ingenting?

Hej!
den visar ett batteri på iphoneskärmen när jag sticker in den i datorn, och itunes visar en bild på iphone i vnster mariginal så kontakt får jag.....men den verkar inte ladda....?

mvh Jonas

testa och ladda den i väggen?

Har du provat att starta om iPhone?

Funkar den att ladda i väggen kanske en återställning kan hjälpa dig (med säkerhetskopiering innan, såklart. Detta kommer iTunes att fråga dig om och sköta åt dig). Om det inte funkar att ladda den i väggen och inte heller efter en återställning kanske batteriet är lite vajsing?

Jag fick exakt det där problemet och var på väg att lämna in den för garantibyte men testa med återställning först och det löste det hela. Nu laddar den som vanligt igen.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-08-14 18:52

jag vet inte ritkigt varför men jag har haft detta problem med båda mina iphones, gsm och 3g modellen. brukar få stänga av den o sätta i laddaren när man kört den så pass tom att den dör.

Jag har nu laddat den i vägguttaget och batteriet laddade fullt ganska snabbt. får väl se vad som händer nästa gång jag ska "ladda" och inte bara synka via datorn. Men det verkade i morse som om den inte fick någon ström via usb-porten i datorn, trots att datorn upptäckte den och att itunes indikerade att batteriet laddade (det gjorde det inte!).
tack för alla förslag.
mvh Jonas

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-15 08:09

Laddning går normalt sett snabbare om du "pluggar" in telefonen direkt i eluttaget. Är batteriet på upphällningen är det att rekommendera.

1
Bevaka tråden