Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer RAM i min MacBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har den vita Macbooken (2.2 GHz Intel Core 2 Duo)
och köpte till när jag beställde från Apple så jag nu har 2 GB RAM.
Verkar dock som Logic är väldigt slött ändå emellanåt så jag funderar på 3 GB eller 4 GB.
Nån som gjort denna procedur själv och har tips på vad jag ska köpa osv?

Jag har 4GB utav Kingstons minne i min (svarta) MacBook 2.2ghz. Skitlätt att installera och Logic flyter på bra hos mig.

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2008-08-14 13:16

WEBHALLEN.com [Kingston 2048MB DDR II PC2-5300 667MHz (SODIMM) (Apple)]
Funkar bra.
Att installera är super enkelt, ta bort batteriet, skruva bort ramen som sitten bakom batteriet, finns bara ett alternativ att ta bort så du kan inte göra fel.
När du fått bort ramen så ser du RAM minnen, man drar i en liten spak så lossnar dem.
De nya skjuter du bara in där de gamla satt, var försiktig med statisk elektricitet.
Starta och kör så det ryker!
Lycka till!

Är det någon skillnad på PC och PC2 om resten av det hela heter likadant?
dvs Kingston 2048MB DDR II PC2-5300 667MHz (SODIMM) kontra Kingston 2048MB DDR II PC-5300 667MHz (SODIMM) ?
Splash
Köpte det nämligen och kastade in.
Men det känns som att datorn ta längre tid att starta känns det som.

Det står dock att jag har 3Gb minne i datorn nu och Sketchup flyter på lite bättre (om än inte superbra). Men jag är ändå lite orolig (kanske i onödan).

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-28 18:25

Ja det är skillnad på PC och PC2 (kallas även DDR resp DDR2). Köp den rätta.

Men du borde inte kunnat kunnat stoppa i fel i minnessockeln då minnena har urgröpningen på olika ställen. Det fungerar inte alls.

"The 200-pin SO-DIMM has two variations for locating the notch which are nearly indistinguishable to the naked eye. If the notch is located further outboard, it indicates the DDR class of memory. When the notch is located nearer the center of the board, it indicates DDR2. These two types of memory are not interchangeable, and the different notch locations prevent incorrect installation."

Som jag skrev så är båda DDR2.
kolla även länken jag bifogade...

1
Bevaka tråden