Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildmaterial till album

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har äntligen fått min iphone och skall börja lägga in delar av skivsamlingen, både cd-skivor och album i mp3 format i itunes. Nybörjare som jag är strular det lite, men det mesta har löst sig.
Nu till frågan: varför kan jag inte få bildmaterial till alla mina album, de finns ju i datorn, men när jag importerar dom till itunes kommer texten upp: kan inte hitta bildmaterial till detta album. Fruktansvärt irriterande eftersom jag ser bilden men den importeras ej till itunes. Finns det någon där ute som kan hjälpa mig

Jag har också upplevt att bildmaterialet inte alltid följer med låten i iPhone - och det gäller till och med låtar som jag har köpt via min iPhone. Bilden finns med vid köpet, men efter att ha synkat med datorn finns bilden bara på datorn men inte på iPhone. Detta verkar uppträda helt slumpvis eftersom det ibland bara gäller enstaka låtar på ett album, där alla andra låtar har rätt bild tilldelad.

Ok,det kanske är en bugg. Hoppas att det löser sig vid nästa uppdatering. Har letat bider på All cd-covers och lagt in manuellt, men det är ett jäkla arbete. Finns det någon annan som kan ha en lösning?

Jag brukar markera alla låtarna i samma album, sen högerklicka, där är de bara att klicka och dra dit album covers, funkar alltid för mig

Ok, tack för tipset. Får prova ikväll
/A

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-16 23:15

Jag har lagt din alla mina covers själv... Manuellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 14:06

Har du ett iTunes-konto? Om du har det så kan iTunes hämta bilderna själv, den hittar nästan allt om id3-taggarna är riktiga.

OK, hur kollar jag om id-3 taggarna är riktiga? Känner mig lite vilsen i detta....
/A

1
Bevaka tråden