Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bärbar mediaspelare istf. iPod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ute efter en bärbar (batteridriven) mediaspelare att kunna ta med sig och använda när ungarna är griniga och Bolibompa inte är tillgängligt. Har sedan tidigare allt material i AppleTV-kompatibelt format, dvs H.264 Main Profile. Bildskärmen bör vara lagom stor helst 10", men något mindre går också bra.

Vilka spelare rekommenderas? Den måste vara välbyggd, tålig och framför vara fri från Microsoft-dravel. Har läst om Archos 700-serien som verkar smidig. Finns det några liknande produkter

Jag tycker Cowon är betydligt bättre än Archos, men skärmen är lite mindre.

Ursprungligen av Stinky:

Jag tycker Cowon är betydligt bättre än Archos, men skärmen är lite mindre.

Windows CE. Den får ingen bra kritik. Inte ens av av pro-Microsoft M3

Jag pratar naturligtvis om den rena mediaspelaren, Cowon A3. M3 dömde i princip dött lopp mellan denna och Archos 700 i senaste testet. Personligen anser jag mig ha bytt upp mig från Archos till Cowon pga det överlägsna filstödet samt bättre färgtryck i skärmen. Cowon stöder mkv och 720p och gör ett lite bättre jobb med h264 än Archos. (Dessutom stöder Cowon t o m flac bland ljudformaten.) Men risken finns för eftersläpningar i h264 med båda spelarna, i synnerhet Archos.
Men, som sagt, du kanske tycker att skärmen är lite för liten på A3:an om du vill ha 7-10 tum.

OK! Då förstår jag. Den blir nog lite liten.

jag fick tag på en bekant med en Archos 705 och skall testa med en av filmerna på den.

1
Bevaka tråden