Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta virtuella "maskiner" mellan datorer?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-08-12 11:30

Hej på er.

Jag har idag en MacBook med Parallels (2.5) och XP och är i skedet att byta till en MacBook Pro. Det jag funderar på är om man helt enkelt bara kan flytta över den installation jag har av XP till Pro:n utan att behöva installera om XP eller behöva registera det igen.

Vad tror ni?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-12 11:49

Det funkar utmärkt. Portabiliteten är en av de stora fördelarna med virtualisering

Så här gör du.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-08-12 13:05

Tack!!! Perfekt, precis vad ja var ute efter. Det kan väl inte spela någon roll om det är en OEM-licens?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-12 14:16
Ursprungligen av Queux:

Tack!!! Perfekt, precis vad ja var ute efter. Det kan väl inte spela någon roll om det är en OEM-licens?

Nej det spelar ingen roll. (Antar att du menar XP-licensen)

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-08-12 20:17

Ja, en XP OEM licens.

  • Medlem
  • 2008-08-12 22:55

Det finns ett 'donation-ware'-program som heter WinClone som fixar biffen. Sök på versiontracker.com

  • Oregistrerad
  • 2008-08-17 00:49

Beroende på vad du har för version av Windows får du inte virtualisera dessa och din OEM licens gäller inte ens så du är redan olaglig

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-08-17 22:52

Jag har, bara för att vara på sen den säkra sidan, ringt Microsoft två gånger och frågat om virtualisera XP Home med OEM och det skulle inte alls vara några problem.

  • Oregistrerad
  • 2008-08-19 21:10

Intressant, dom kanske valt och resonera på samma sätt som dom gör med Microsoft (finally) broadens Windows Vista virtualization rules | All about Microsoft | ZDNet.com - I så fall borde vara bara o tuta o köra.

1
Bevaka tråden