Var köper ni era Macar?

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .

hejsan.

frågan är som titeln.

Vart köper ni era mac´s?
i butik eller beställer från nätet? är det bäst att beställa från apples hemsida? då det tar längst tid att få varorna därifrån vad ja har förstått.

tacksam för svar då min fösta iMac snart kommer att införskaffas!!

btw, första inlägg

• Medlem
  • Borlänge
  • 2008-08-11 02:33

Datorn från Apples nätburra och om man vill ha mer minne från någon Apple inriktad butik t.ex. Macoteket

Skulle jag säga. Skulle nog gå till en Premium Reseller och skaffa datorn, men har tyvärr ingen sådan i närheten. Har inga bra erfarenheter när det gäller säljare på Elgiganten, Siba, PC City, MediaMarkt osv. Dem bara babblar om försäkringar och upplösning, inget annat.

Priserna är väldigt lika om du börjar jämföra återförsäljare och då får du titta på andra punkter. Jag tycker det är grymt skönt att ha "min säljare" att ringa/maila om det behövs.

Macoteket hade väl en butik i Linköping men den tror jag inte finns kvar idag.

AppleStore är ganska populärt - särskilt vid nylanseringar eftersom dom ofta levererar modellerna först av alla. Men postorder är inte så kul tycker jag personligen och jag föredrar att vara en stor kund hos en liten återförsäljare än tvärtom.

Är du student erbjuder väl CSN/Mercenat mest förmånliga rabatter via AppleStore.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-11 09:41

I Norrköping som inte ligger allt för långt från Linköping finns DS Store som är en ren Mac-butik. Där handlar jag alla mina Mac:ar och tillbehör.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 09:45
Ursprungligen av Borkan:

Är du student erbjuder väl CSN/Mercenat mest förmånliga rabatter via AppleStore.

Mest förmånliga? Finns det rabatter även i vanliga butiker?

Ursprungligen av Gunnar B:

I Norrköping som inte ligger allt för långt från Linköping finns DS Store som är en ren Mac-butik. Där handlar jag alla mina Mac:ar och tillbehör.

jaha, det har jag missat helt. måste kollas upp omgåeende.

tack för era svar och synpunkter.

Ursprungligen av zAjben:

Mest förmånliga? Finns det rabatter även i vanliga butiker?

Jo förvisso, men jag har fått uppfattningen om att det via CSN/Mercenat blir billigast. Är jag fel ute?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-11 11:34
Ursprungligen av Borkan:

Jo förvisso, men jag har fått uppfattningen om att det via CSN/Mercenat blir billigast. Är jag fel ute?

Du har helt rätt. För att få denna rabatt krävs det att man beställer ifrån Apple Store. Det finns ju undantag i vissa butiker men handla på Apple Store så vet du säkert. Lika fint varje gång UPS-killen knackar på dörren i sin bruna utstyrsel.

Välkommen hit Marthin.82 !
Ser att du är en ny medlem. Du kommer säkert att få mycket kul med din nya Mac.

Ursprungligen av Laleh:

Du har helt rätt. För att få denna rabatt krävs det att man beställer ifrån Apple Store. Det finns ju undantag i vissa butiker men handla på Apple Store så vet du säkert. Lika fint varje gång UPS-killen knackar på dörren i sin bruna utstyrsel.

men jag gillar att få med mig det jag handlar dirket från butik så man kan börja pilla samma kväll

Ursprungligen av Marthin.82:

men jag gillar att få med mig det jag handlar dirket från butik så man kan börja pilla samma kväll

Den som väntar på någonting gott...

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-12 10:03
Ursprungligen av Laleh:

Sedan ett par månader skall alla Apple Premium Reseller kunna ge 6% studentrabatt mot uppvisande av CSN kort och legitimation.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-12 10:39
Ursprungligen av Buckner:

Sedan ett par månader skall alla Apple Premium Reseller kunna ge 6% studentrabatt mot uppvisande av CSN kort och legitimation.

Apple Store har runt 10 % med CSN-kortet däremot.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-08-21 22:35
Ursprungligen av Buckner:

Dem borde väl ge lika mycket som man får på Apple Store? varken mer eller mindre?

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-22 18:05
Ursprungligen av f-our1:

Dem borde väl ge lika mycket som man får på Apple Store? varken mer eller mindre?

Nej,Dom ger dubbla rabatt från Apple store (internet)

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-22 18:11

Köper helst mina Mac-burkar i en fysisk affär. Inbillar mig att det blir lättare att reda ut eventuellt strul.

I Västerås tycker jag Macsupport fungerar utmärkt.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-22 18:11
Ursprungligen av fedi-93:

Nej,Dom ger dubbla rabatt från Apple store (internet)

Dom ger 10 %.

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-12 13:33
Ursprungligen av Laleh:

Lika fint varje gång UPS-killen knackar på dörren i sin bruna utstyrsel.

Har du någonsin varit med om det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 09:54

Laptop inköptes i butik i centrala stockholm.
Men rent krasst så kvittar det för mig i vilken butik jag köper då jag själv läser på om produkterna och då struntar i säljarens kompetens, går helt efter pris.

Stationär (kommer inhandlas inom 6mån) så blir det från USA då jag reser dit lite då och då via jobbet.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-11 10:39

I första hand av vår lokala leverantör - i andra hand Apple.se.
Ibland händer det - om prylarna inte finns någon annanstanns att vi handlar från Macoteket, Dustin eller Komplett.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 14:49
Ursprungligen av Trineo:

Stationär (kommer inhandlas inom 6mån) så blir det från USA då jag reser dit lite då och då via jobbet.

Du vet att stationära inte har världsgaranti? Hur det är med strömmen vet jag inte, men jag skulle inte bli förvånad om de bara gick på 110V. Kolla sånt innan du köper. Har du otur i tullen måste du betala tull och svensk moms också! Då är ofta vinsten inte så väldigt stor. Basåruvet!

• Medlem
  • Arvika
  • 2008-08-11 11:03

Office Store i Karlstad

Köper också i Office Store i Karlstad

• Medlem
  • Arvika
  • 2008-08-11 14:11
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Köper också i Office Store i Karlstad

Välkommen i gänget
Vi träffas varje vecka kl 19 hemma hos...nej föresten det kan jag ju inte berätta här

Jag köpte den senaste (G5'a) från Applestore och sedan har jag köpt till mer minne och extra hårddisk från Komplett.se. Behöver du extra minne och inte ska ha något special så tjänar du kosing på att köpa det någon annanstans. Apple tar överpris för extra minnen

Jag känner folk som säljer macar i butik, vilket får mig att tro att de kommer hjälpa mig ifall det blir några problem med datorn. Dessutom slipper jag kanske leveranstiden om jag köper från butik.

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-11 12:31

Köper alltid ifrån Apple Store, klart smidigast. Hem till dörren och allt med oftast bra eller reptilsnabba leveranstider. Någon gång har det blivit segt dock. Brukar bli billigast också, förutom minnen då som andra har nämnt. Brukar inte ha så mycket problem med macarna, och när det hänt så har jag varit helt nöjd med Apples support. När jag har behövt lämna in, så ligger MacSupport runt kröken, som också är bra, men för dyrt för att att handla hos i jänförelse med andra ställen.

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-11 13:15

Jag bor i Skövde men åkte till Machuset i Jönköping (vilket var närmast) och köpte min iMac,jag ville ha den så snabbt så möjligt och Apple store var inte svaret

sitter i Kristianstad och sist vände jag mig till Kullander i malmö, fick bra response, bra pris och snabb leverans av en MB. Helhetsintrycket är alltså bara positivt.

Mina andra datorer har jag också köpt i butik på plats (I England)

MVh

Bevaka tråden