Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder försvinner ur projekt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-08-10 13:15

Har upptäckt när jag ska kika på bilder som ligger i vissa projekt i Aperture att de inte går att komma åt! Bilderna finns kvar i Aperture under "alla bilder" och de finns således även i i Aperturepaketet i Finder och när jag håller muspekaren över projektnamnet i högerkolumnen står det att det ska finnas x antal bilder i projektet. Det känns som jag satt på något filter eller liknande, eller gjort någon annan förändring på just de projekt där bilder saknas? Finns det någon här som vet hur jag kan "få tillbaka" mina bilder till projektet?

Har du provat att hålla ner Option+Kringla när du startar Aperture? Utför de två alternativen där, "Rebuild now" och "Consistency check". Det skadar inte. Se till att ha backup först!

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-08-10 17:14

Tack för tipset... Det var som jag trodde inget fel på programmet, snarare fel på herr användare här..! Hade råkat skriva in ett keyword som inte fanns i de projekt där jag inte såg några bilder. Ibland är det enkelt..
Tack för hjälpen i alla fall!

1
Bevaka tråden