Windows+D, fast på Mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Windows har en underbar funktion (dom är inte många, men det finns) som går ut på att minimera alla öppna program och enbart visa skrivbordet. Kortkommandot är Windows-tangenten + D.

Jag skulle gärna se motsvarande funktion i Mac OS X. Visst kan man gå ut i Finder och trycka COM+ALT+H, men det är inte samma sak.

Någon som vet?

Jag löste det genom att göra ett makro i iKey...

Mitt liv skulle vara som en telefon utan telefonnumer i, utan iKey...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-08 11:23

Kolla expose i systeminställningar, gör precis det och mer

/Tangen

Ursprungligen av Tangen:

Kolla expose i systeminställningar, gör precis det och mer

/Tangen

Ah! Tusen tack, Tangen!

Här finns mer info om Exposé om man är ny på Mac: Mac 101: Exposé

• Medlem
  • 2008-08-08 15:08

Man kan också trycka cmd-alt-en ikon i docken, för att dölja allt utom det aktiva programmet. Det kanske påminner mer om Windows funktion.

En annan bra fun funktion är att hålla ned alt när man stänger ett fönster, för att stänga alla i det programmet.

Det finns en hel del skojiga drag and drop funktioner också. Man kan släppa en mapp eller fil i en saveruta ... navigera, och flytta mappar med ikonen högst upp i finder fönstret (dra för att flytta mappen/filen, cmd för att navigera). Jag tror inte det är så många som vet detta.

Fungerar det när man spelar spel också? Det är endast då jag saknar windowsfunktionen.

• Medlem
  • 2008-08-08 15:18
Ursprungligen av Code Red:

Fungerar det när man spelar spel också? Det är endast då jag saknar windowsfunktionen.

Du får väl prova...

1
Bevaka tråden