Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express Wifi eller ej hjälp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Jag har en iMac 3,06:a samt det nyare Airport Extreme 802.11n"

Fattar inte jag har 100 Mbit fiber upp o ner ligger med en hastighet av

Skicka: 31.62
Ta Emot: 60.65

Provat alla möjliga inställningar men blir inte så mkt bättre!

Trodde först att det var PS3:an eller annat som slöa ner men kopplat ur allt samt ställt nätverket på 802.11n

Hjälper inte!

Nu drog jag en kabel direkt och får då

Skicka: 54.52
Ta Emot: 93.61

Känns ju skapligt bättre, men är det något i mina inställningar i Aiporten eller det kanske inte går komma upp i dessa hastigheter ?

Om inte vad har jag för val?

Kan jag dra en kabel direkt till datorn och ha dessa enheter som trådlösa med b/g kompatibel

* Sony PS3
* Apple iPhone 3G
* Apple TV
* Macbook Air
* Powerbook G4

Får jag full hastighet med iMacen i så fall?

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-08-06 11:28

Boven i dramat är det trådlösa nätverket. Det är svårt att få det lika snabbt som 100baseTX, särskilt om du kör med bakåtkompatibilitetsläge.
Jag får mellan min macbook pro (uppkopplad på ett rent n-nät i 5GHz) och min server (uppkopplad med TP till airport express):
TCP Send: 64779981 bps (64.78 Mbit/s)
TCP Recv: 74046519 bps (74.05 Mbit/s)

Om du kopplar med kabel slipper du flaskhalsen.

Sant har nu dragit kabel o allt till imacen men funkar endast när jag kopplar direkt till bredbandsmodemet hur skall jag ställa in mitt Airport att funka trådlöst samt med ethernet ??
Finns ju ingen hjälp i Airport som visar heller

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-08-06 14:34

Om jag förstår det rätt så kopplar du nu både imacen och expressen till bredbandsmodemet. Då måste du ställa in expressen som bridge (internet/connection sharing i airport utility)

1
Bevaka tråden