Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac + LCD = skärmhanteringsproblem?!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
har nyligen köpt min första Mac. (Imac 24")
Har sökt mycket på forumet i min fråga men tyvärr utan att kunna lösa mitt problem.
Jag vill koppla upp min LCD-TV (LG RZ-37LZ31, 1366x768) till min Imac. Köpte därför en Mini-DVI - DVI konverter och pluggade in TV:n via en DVI-DVI förlängningssladd - allt kablage köpt på Macoteket.

Till mitt problem/fundering...
Jag vill kunna sitta vid min Imac och ha den som huvudskärm med full upplösning (1920x1200). Genom tryck på fjärrkontrollens menyknapp önskar jag kunna få upp Front Row på TV:n.
Går detta? (önskar INTE lösa detta mha tredjepartsprogram)

Hittills har jag bara lyckats läsa mig till att Front Row enbart går igång på huvudskärmen.

Skärmdubblering skulle kunna vara ett alternativ men här står jag inför ett annat problem - jag kan inte få full upplösning på TV:n (1366x768) och samtidigt fullt på Imac:en (1920x1200). Hur gör jag detta? Enligt de inställningar man kan göra så ser det helt korrekt ut men ändå så har jag inte i praktiken full uppläsning.

Vänligen hjälp en halv vilsen nybliven Mac-ägare... :">

//Micke

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-05 21:03

Detta är ett problem jag också har, och den bästa lösningen jag hittat hittills stavas TV Row. Ett program som tillfälligt gör den sekundära skärmen till primär just av denna anledningen.

Ladda ner här: Download TV Row 1.3 for Mac - TV Row - Use Front Row on your TV or second display, with just a simple click of the mouse button - Softpedia

1
Bevaka tråden