Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lek och lär spel för Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-15 16:29

Är det någon som har några tips på bra Lek och Lär spel för Mac. Min dotter fyller tre snart så jag tänkte att man kanske skulle börja med något spel. Hon tycker det är kul att knappa på datorn så hon borde tycka det är roligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-15 18:26

Det finns säkert massor med sådant. Min dotter började med Minsting (från Lek & lär) vilket rekommenderas starkt. Funkar tyvärr dock inte i classicläge i OS X, men kör du OS 9 så funkar det bra. Minsting fick man med i Happy meal på Mcdonalds för ett tag sedan och borde därför vara lätt att få tag på.
Andra som har varit populära är Nalle Puh och honungsträdet (interaktiv saga) samt Villes värld. Båda har följt med i programpaket i äldre macar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-15 18:34

Tack för tipsen, men jag skulle helst vilja ha några som funkar i OSX. Några andra förslag som funkar i X:et?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ramone
Tack för tipsen, men jag skulle helst vilja ha några som funkar i OSX. Några andra förslag som funkar i X:et?

Jag har en länk Macintosh produktguide

Väljer du programkategorier - barn och söker på edutainment så får man flera träffar. NB. alla är inte för X, men flera. Jag provade med avancerad sökning, men lyckades inte filtrera fram på ett bra sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-15 22:02

Jag var där först, men det jag söker ska vara på svenska. Det känns svårt för en treåring att lära sig räkna på engelska innan man kan det på svenska

Gammafon har en del spel som fungerar under X, bla Alfons Åberg.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-06-22 09:16

Jag har två st,"Minstingen" och "Lekis" från Lek och lär.Båda på svenska.

Tror att det är vad du letar efter.De är omtyckta av treåringar och uppåt.Du får tag i dem hos bokia.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-22 09:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ariel
Jag har två st,"Minstingen" och "Lekis" från Lek och lär.Båda på svenska.

Tror att det är vad du letar efter.De är omtyckta av treåringar och uppåt.Du får tag i dem hos bokia.

Du läste inte de första inläggen i tråden va?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-06-22 18:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av iMats
Du läste inte de första inläggen i tråden va?

Sorry,piskar mig själv brännrosa för det tilltaget

1
Bevaka tråden