Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone version 2.0.1 uppdatering är här

Tråden skapades och har fått 116 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ngn som har lyckats uppdatera med operatörsändringarna än? det har ju inte funkat hittils

Ursprungligen av Mongoul:

ngn som har lyckats uppdatera med operatörsändringarna än? det har ju inte funkat hittils

Jag blev tvungen att göra en återställning efter systemkrångel, och då blev även operatörsändringarna uppdaterade. Detta strax innan kl 9 i morse.

Uppdatering: Verkar som att jag också får meddelandet trots den tidigare uppdateringsbekräftelsen. Kan det varit så att backupen som sedan lades över på telefonen skrev över de nya inställningarna?

Delat upp tråden i två delar. Denna handlar om icke hackade iPhones, de som vill diskutera iPhone-uppdateringen med jailbreak fortsätter i iPhone 2.0.1-uppdateringen och jailbreak

Uppdaterade låst 3G t 2.01 utan problem, inkl operatörsinställningarna!

Ursprungligen av Ben.se:

Uppdaterade låst 3G t 2.01 utan problem, inkl operatörsinställningarna!

Hur gjorde du ? vanlig uppdatering eller en RESTORE ?

Om du gjorde en RESTORE, har du provat att synka telefonen flera gånger i iTunes, för att kolla att fel-meddelandet inte kommer upp igen ?

//Everlast

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 18:54

Vågar man uppdatera om man är utomlands tror ni?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-05 18:57
Ursprungligen av Zoega:

Vågar man uppdatera om man är utomlands tror ni?

Vad skulle kunna hända? Jag är inte riktigt med i logiken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 19:29
Ursprungligen av frazze:

Vad skulle kunna hända? Jag är inte riktigt med i logiken.

Det var just det jag undrade om. Det tog ju bara 6 timmar innan den började visa näten jag kunde roama till när jag kom till Italien...

lite bättre kanske. Men har fortfarande lagg i både tangentbordet och i kpntaktlistan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 19:42

vad fn, har uppdaterat men den väljer fortfarande år istället för är...

Så man kan asså uppdatera från itunes till 2.0.1? ...försvinner alla nummer?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-05 22:55
Ursprungligen av Morelius:

Så man kan asså uppdatera från itunes till 2.0.1? ...försvinner alla nummer?

Nej, inga nummer. Inga mp3:or. Ingen användardata. Bara programvaran i telefonen (firmware).

Gah, kontaktlistan funkade fint i början, men nu är den seeeeeg som sirap när man startar upp den igen...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-05 23:14
Ursprungligen av freddefredde:

Gah, kontaktlistan funkade fint i början, men nu är den seeeeeg som sirap när man startar upp den igen...

Måste nog hålla med föregående talare; just kontaktlistan segar/fryser fortfarande. Men andra listor har jag inte sett det i ännu. Sökandet fortsätter...

Operatörsinställningar? Jag klickade bara på Uppdatera i iTunes och så fixade allt sig själv? eller gjorde det inte det? Har iaf kunnat smsa och ringa obehindrat idag.

Ursprungligen av henkebarn:

Operatörsinställningar? Jag klickade bara på Uppdatera i iTunes och så fixade allt sig själv? eller gjorde det inte det? Har iaf kunnat smsa och ringa obehindrat idag.

Jo det fungerar att ringa osv Prova synka och se om det kommer upp ett felmeddelande?

Verkar vara fler som har problem med operatörsinställningar, inte bara i Sverige:
iPhone 2.0.1 breaking some carrier unlocks - Engadget

återställ telefonen, sedan så funkar det att uppdatera och allt funkar, felmeddelandet försvinner

Även för mig är problemet är att iTunes nu vill uppdatera operatörsinställningarna varje gång jag kopplar upp min telefon. Det är ju rätt löjligt. Några egentliga konsekvener verkar detta inte ha och jag vet egentligen inte vad det innebär. Skall jag oroa mig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-06 09:33

På min 3G så flyter allt på mycket bättre, jag har bättre 3G-mottagning och batteritiden har blivit fruktansvärt mycket bättre sen uppdateringen. Och det var väl allt det jag var missnöjd med när jag körde 2.0.

Problemet verkar vara löst...

Nu kommer ej felmeddelandet upp i iTunes när man synkar telefonen...

//Everlast

jag har fått ordlistan att tro att när jag skriver "arr" så föreslår den "är", och så var det problemet löst

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-08-06 13:22

Jag gjorde en återställning för att få bort varningen om operatörsinställning och nu så varje gång jag ansluter så frågar iTunes om jag vill ställa in iPhone, trots att jag redan gjort det och fixat över min tidigare backup?? Jag kommer alltså inte in i läget där jag ska föra över filmer,musik etc i iTunes? Ngn som haft detta problem och har en lösning?

Ursprungligen av Robban B:

Jag gjorde en återställning för att få bort varningen om operatörsinställning och nu så varje gång jag ansluter så frågar iTunes om jag vill ställa in iPhone, trots att jag redan gjort det och fixat över min tidigare backup?? Jag kommer alltså inte in i läget där jag ska föra över filmer,musik etc i iTunes? Ngn som haft detta problem och har en lösning?

det är bara att klicka in den som en ny iPhone, allt kommer ändå vara kvar, om man har klickat på backupknappen innan, det var så jag gjorde, och allt var kvar, alla sms tex.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-08-06 13:54
Ursprungligen av Mongoul:

det är bara att klicka in den som en ny iPhone, allt kommer ändå vara kvar, om man har klickat på backupknappen innan, det var så jag gjorde, och allt var kvar, alla sms tex.

Fungerde fint, tackar så mycket

inga problem var lika orolig själv det här är såklart skrivet från iphonen allt fngerar perfekt

Jag vet inte om det har med 2.0.1 eller Telia att göra, men jag kommer inte åt någonting via 3G idag. Inga internet-sidor, ingen AppStore, inte iTunes osv. Den visar full täckning, och 3G, men snurrar bara och inget händer. I centrala Stockholm kanske ska tilläggas.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-06 15:54
Ursprungligen av melfunko:

Jag vet inte om det har med 2.0.1 eller Telia att göra, men jag kommer inte åt någonting via 3G idag. Inga internet-sidor, ingen AppStore, inte iTunes osv. Den visar full täckning, och 3G, men snurrar bara och inget händer. I centrala Stockholm kanske ska tilläggas.

Stora problem för mig med i Linköping.

Ursprungligen av Kasaen:

Stora problem för mig med i Linköping.

Jag har startat om, stängt av och satt på 3G, testat allt jag kan komma på. Visar fortfarande full täckning med ingenting som har med hämtning av data fungerar. Jag börjar bli lite putt.

  • Medlem
  • Mora
  • 2008-08-06 19:03

Stora problem i Dalarna (Mora) med. Har fungerat kanon här innan, förutom idag.

Bevaka tråden