Nytt kvitto på min MBP?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Edit: Jag förtydligar frågan.

Jag har inget kvitto till min 2 år gamla begagnade MBP, men den är registrerad hos Apple.
Finns det något sätt att få ett kvitto från Apple, eller hur fungerar det?
Anledning är att jag vill reklamera den, men detta går inte utan kvitto, vad jag förstått.

Senast redigerat 2008-08-04 21:08
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 20:52

Hur skall någon här kunna häjlpa dig med ett kvitto.

Sedan, hur hjälper detta dig? Du måste fortfarande åberopa konsumentköplagwen hos försäljningsstället.... Om du fejkat ett kvitto, så hjälper det ju föga....

Ursprungligen av ufred:

Hur skall någon här kunna häjlpa dig med ett kvitto.

Sedan, hur hjälper detta dig? Du måste fortfarande åberopa konsumentköplagwen hos försäljningsstället.... Om du fejkat ett kvitto, så hjälper det ju föga....

Det ser rätt mörkt ut... men jag vill inte ha något "fejkat" kvitto!

• Medlem
  • Överallt
  • 2008-08-04 21:17

Ja det är mörkt nu.

Du skrev att den var köpt av ett företag och då gäller Köplagen, så då går du miste om den längre reklamationsrätten ändå.

Ja, det är bara att inse fakta, det var mitt sämsta datorköp någonsin. Blir att köpa reservdel efter reservdel. Är inne på 3:e fläkten snart

Köpte du på apple store? Många företag som elgiganten tror jag det är som du kan få nytt kvitto ifrån om du ger person nummer från den som köpte den osv. Om du förstår vad jag menar...
Ring apple store om den inhandlades där..
Om du har en begagnad, vilket jag uppfattade att du hade, får du ta reda på hur han köpte den och hur du kan få fram ett kvitto och be honom fixa ett nytt....

Filip

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 21:57

ja, om den inte ar köpt direkt hos en grossist som du skrev först, så borde den du köpte den av kunna begara kvitto kopia hos stället han köpte den hos. Om den är köpt direkt på applestore kan han skriva ut ett kvitto om hn loggar in på sin profil om jag inte här fel

1
Bevaka tråden