Jag försöker använda mig av de nya funktionerna för att hantera referenser samt skapa litteraturförteckningar i Word 2008.

Förteckningen får jag lägger jag till på sidan genom att gå till verktygsraden Dokumentelement -> Litteraturförteckningar och klicka på en av förteckningarna (hittar inte något lämpligt menyalternativ för detta).

Jag skriver mitt arbete på engelska, men förteckningen läggs till på svenska. Rubriken "Litteraturförteckning" kan jag redigera manuellt till "References", och eventuell annan automatiskt skapad svensk text byter språk om jag markerar förteckningen, går till Verktyg -> Språk och väljer engelska och sedan högerklickar på förteckningen och väljer "Uppdatera fält".

Jag stör mig dock fortfarande på datumformatet som används:

Citat:

Blakers, A., & Weber, K. (2000). The Energy Intensity of Photovoltaic Systems. Retrieved 08 04, 2008, from Ecotopia: The Energy Intensity of Photovoltaic Systems

och skulle vilja ha datumet i ISO-format (2008-08-04). Kan jag få till det på något sätt? Visserligen kan jag lägga in månaden som ord, t.ex. "August", istället, men jag gillar ISO-format bäst.