Trasig/stulen ebayköpt iphone på drulleförsäkring

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, borde inte en stulen/trasig usaimporterad iphone kunna gå på allriskförsäkring?

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 11:04

Ring o fråga fösäkringsbolaget?

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 21:27
Ursprungligen av zingoalla:

Hej, borde inte en stulen/trasig usaimporterad iphone kunna gå på allriskförsäkring?

Stulen - ja

Trasig - tveksamt

Jag fick min 2g iphone stulen i USA och fick tillbaka 75% av inköpspriset.

Ursprungligen av zappee:

Jag fick min 2g iphone stulen i USA och fick tillbaka 75% av inköpspriset.

Det låter konstigt med 75% av inköpspriset iom man köpte iPhonen bunden. Går inte att köpa en ny för samma inköpspris. Ex: Om jag köper en iPhone av Telia för 1:- och den blir stulen, får jag tillbaka 75 öre då?

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 23:39
Ursprungligen av johan_fbg:

Det låter konstigt med 75% av inköpspriset iom man köpte iPhonen bunden. Går inte att köpa en ny för samma inköpspris. Ex: Om jag köper en iPhone av Telia för 1:- och den blir stulen, får jag tillbaka 75 öre då?

Nej, 2Gn köpte man inte bunden i USA. Det vara bara att gå in i vilken Apple Store som helst och köpa, kineserna stod på rad

Ursprungligen av zappee:

Nej, 2Gn köpte man inte bunden i USA. Det vara bara att gå in i vilken Apple Store som helst och köpa, kineserna stod på rad

Den var låst till AT&T och subventionerad ganska kraftigt.

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 22:03

Trasig borde ju innebära ersattning set också om nu den täcker stöld.

Lite sent inlägg men nog borde en trasig telefon täckas av försäkringen om du har allrisk. dock får du ingen ersättning om du tappat bort den, t.ex. i sjön eller liknande.

Ursprungligen av jimmiknut:

Lite sent inlägg men nog borde en trasig telefon täckas av försäkringen om du har allrisk. dock får du ingen ersättning om du tappat bort den, t.ex. i sjön eller liknande.

Det varierar men generellt täcker en allriskförsäkring (populärt kallat för en drulleförsäkring) plötsliga oförutsedda händelser i hemmet och under resor. De gäller både skador på och förlust av egendom, dock oftast inte stöldbegärlig egendom som t. ex. mynt och sedlar. Ett typiskt exempel kan vara att man tappar sin iPhone, t. ex. i sjön, så att den går sönder.

När min ipod blev stulen på en fest, när den låg i jackan, fick jag pengar på försäkringen, köpte den för 3000, betalade 1500 i självrisk och fick 1500 för att köpa en ny ipod. Försäkringsbolaget sa samtidigt som jag pratade med dem att om jag lämnat telefonen i jackan hade jag inte fått någon försäkring då man alltid "borde" ha på sig telefonen... Dvs. att jag måste bli "rånad" om det ska räknas som "stulet gods"

Vet inte om det var svaret du sökte, but that's what I know!

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-08 01:43
Ursprungligen av wilhelmsson:

När min ipod blev stulen på en fest, när den låg i jackan, fick jag pengar på försäkringen, köpte den för 3000, betalade 1500 i självrisk och fick 1500 för att köpa en ny ipod. Försäkringsbolaget sa samtidigt som jag pratade med dem att om jag lämnat telefonen i jackan hade jag inte fått någon försäkring då man alltid "borde" ha på sig telefonen... Dvs. att jag måste bli "rånad" om det ska räknas som "stulet gods"

Vet inte om det var svaret du sökte, but that's what I know!

Edit: Missförtsod wilhemlsson inlägg totalt. Fråga mig om ni vill veta vad jag skrev. Totalt onödigt av mig iaf.

1
Bevaka tråden