Macbook och airport express

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-31 22:08

Tjena,

Är ny i macvärlden... Har beställt en macbook och undrar om man kan köra ljudet trålöst ut till sin stereo via airport express?

Hur pass mycket försämras ljudkvallen då?

Tack
Jakob

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-31 22:39

Ja det kan man genom iTunes. Det är enkelt och du kan synka musiken så att den kommer både från datorn och stereon. Skillnad på kvalité märker du inte av om du inte har riktiga High-End prylar.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-04 01:13

Jag använder precis denna kombination och är supernöjd! Jag har en hyffsad anläggning och är ganska kräsen på ljudkvalité, men har inget att klaga på. Se till att använda en högkvalitativ kabel mellan AirPort Expressen och stereon bara!

Jag kör en variant bestående utav 2st airport express, 1 airport extreme och en MacBook - funkar strålande med såväl airfoil som AirTunes. Mycket nöjd.

Jag har själv en Airport Extreme till internet + Airport Express till min musik. Jag har en jättebillig ljudkabel och trots det så låter det mkt bra i min typ 8 år gamla stereo från Philips. Så ljudmässigt finns inget att klaga över.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 14:33

Sedan beror det ju självklart på vad det ska spela upp för musik. En okomprimerad ljudfil låter ju självklart bättre än en 128 MP3 från -98.

1
Bevaka tråden