Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in det datorn spelar upp.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Jag vet att den här frågan har varit uppe förrut men jag kan inte hitta den tråden. Min fråga är hur ska jag bära mig åt för att spela in det ljud datorn spelar upp? Det är nämligen så att jag håller på att prova en ganska rolig onlinelektion till saxofon men den är ganska lång och jag blev tvungen att stoppa och på den spelaren kan man inte spola så jag måste lyssna igenom det jag har hört men jag tänkte att om det är möjligt att spela in det i cubase eller audacity kan jag ju spola sen. Någon som vet hur jag ska bära mig åt?

  • Medlem
  • 2008-07-31 00:37

vad har du för ljudkort? har det nån mjukvara med nån mixer för routning av kanaler kanske?

Mac eller PC?

Jag kör med detta till min mac Rogue Amoeba - Audio Hijack Pro: Record any audio on Mac OS X
Trial versionen låter dig spela in 10 min ljud utan problem. Sedan får man starta om det.
Funkar perfa!

Som jag alltid säger - sladd utgång -> ingång. Funkar i alla lägen. Se till att monitoreringen är av bara så det inte rundar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 12:15

kottenkotten jo förvisso hur enkelt som helst. men det som är nice med audio hijack är ju att du kan välja vilket program den ska hijacka så du kan tex. spela in ljudet fån real player samtidigt som du sitter och jobbar i ableton utan att det stökar till inspelningen...

Tack för alla svar. Jag körde på kottenkottens variant.

Audacity: Download

funkar väldigt bra och gratis

1
Bevaka tråden