Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbkonsulterna?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte fråga lite om Webbkonsulterna Webbhotell, Domän, Egen server & Domännamn | Webbkonsulterna AB . På deras hemsida skyltar de med 45kr / år för en .se domän. Måste fråga, är det verkligen så billigt? Tillkommer det inte några extra avgifter eller något liknande, kollade men hittade inte så mycket information.

Har sökt här på forumet och hittat att personen som använt WK inte vart nöjd, vet inte hur det är idag.

Tack till den som öslar tid på mig

Jag hittade detta:

Pris för nyregistrering 45 kr/år
Pris för förnyelse 120 kr/år
Pris för ägarbyte 750 kr

Ägarbyte kostade bara en årsavgift (120kr) på Loopia.

Jag rekommenderar att själv fixa domännamnet på Loopia, och sen lägga hotellet på utmärkta Manufrog. Billigt och bra.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-31 11:21

Jag kör också via Loopia, både på jobbet och privat. fungerar bra.

Jorå, ägarbytet är ju dyrt. Gäller det även om man bara vill skita i domänen helt?

Jag kan bara hålla med om ovanstående - kör med Loopia för det fungerar bra och dom är tillförlitliga och en stor, känd leverantör. Mantaray har över 100 domäner hos dom och det lirar på fint.

(vi hostar allt själva på våra Xserve dock)

Det är härligt med ditt brinnande intresse för Xserve här på 99.se : ) ... Det får nog bli Loopia i så fall, men 45kr/år är jävla billigt. Aja, tack för svar!

Ursprungligen av Felix.Thalen:

Det är härligt med ditt brinnande intresse för Xserve här på 99.se : ) ... Det får nog bli Loopia i så fall, men 45kr/år är jävla billigt. Aja, tack för svar!

Det här med rack och servrar sitter i blodet - pappa har jobbat inom stordatorbranschen sedan 1971 så man har sett några feta burkar genom åren...

Utan 99mac hade jag aldrig fått chansen att sätta upp vårt eget rack och möjlighet att köpa in så mycket skoj att pilla på. Vi borde verkligen köra ett par studiebesök!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-31 13:52
Ursprungligen av Björnström:

Vi borde verkligen köra ett par studiebesök!

Vart kan man boka upp sig på detta?

Senast redigerat 2008-07-31 15:56
Ursprungligen av Björnström:

Vi borde verkligen köra ett par studiebesök!

Skulle vara roligt! Får hoppas på något sådant kanske.

Jag är själv väldigt intresserad av hårdvara, självklart bygger jag eget. Varför jag gillar Apple också är väl för att jag är design nörd. Blir nog grafiker eller datortekniker i framtiden.

(Skulle också vilja ha en anledning för att skaffa en server)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 15:01

Jag kan inte rekommendera någon att använda webbkonsulterna.

  • Oregistrerad
  • 2008-08-08 13:31

Loopia är billiga och bra o ha o göra med vid enklare saker.

Att flytta domäner, administrera ganska många (Jag har runt 150+) är en pain in the ass med loopia. Network Solutions och Joker är trevliga, men det går inte så bra med svenska domänamn.

Driver själv ett webbhotell (Och gaminghotell) så gott om servrar finns det i våra rack (räcker ju inte med ett)

1
Bevaka tråden