Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbooken knakar!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är det någon annan än jag som ha problem med att macbooken knakar i plasten? Den var tyst när jag köpte den, men nu har den börjat låta lite mer.
Är det något som skulle kunna gå på garantin tror ni?
Spelade in en liten film på fenomenet! Finns här.

Har ni superhörsel alla här på 99.se ?

Klart en dator knakar om man trycker på den här och där !
Tror inte det går på garantin men du kan väl alltid ringa support och fråga. Gissar att det går på garantin om det låter hela tidenutan att du trycker på den.

Mitt råd är annars att du släpper det. Man kan inte få en 100 % perfekt dator.
Sedan undrar jag förstås om det inte har med värmen att göra. Plast är ju ett "levande material som kan förändra sig lite. Jag jämför tex med ett par skor jag har där gummisulan börjat låta lite när jag går på stekheta trottoarer men inte annars.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-30 16:58

Nej, det är nog ingenting som går på garantin. Det är en dator av plast, du kan ju inte räkna med att den är hur robust som helst. Jag kan också få min MacBook att knaka lite om jag försöker, men jag har ingen praktisk användning av att trycka på min dator för att framkalla ljud så jag brukar mest låta bli.

Jepp, superhörsel har jag. Saken är den att det knakar så fort jag lägger handlederna mot datorn, vilket jag personligen tycker är lite tråkigt. Att jag tryckte på sidan var mest för att visa vad och var det lät.

Tack för svaren i alla fall.

Ursprungligen av blackheim:

...det knakar så fort jag lägger handlederna mot datorn...

Mystiskt. Själv håller jag inte så mycket handlederna mot datorn utan snarare sidan längs tummen, om du förstår hur jag menar. Det enda jag kommer på är om du har datorn på ett ojämnt underlag. Då kan jag tänka att det knarrar lite.

Kan man inte be att ngn supportsnubbe öppnar den och smörjer hakar & hyskor etc med ngn silikonolja ?

Bjud dem på tårta. Om de frågar varför du är så petig - säg att du syyslar med klassisk musik - då vill ingen prata vidare...

  • Medlem
  • City
  • 2008-08-01 22:17

Hade liknande problem fast på en Toshiba. Det var bara att gilla läget i mitt fall, riktigt irriterande när man sitter och skriver mycket.
Vet inte om Apple har en annan filosofi men jag tycker du ska skicka videon till dom definitivt.
Har ni andra kikat på filmen eller? Det knakar sjukt mycket juh

Jo, jag lyssnade/såg på filmen och tyckte det lät mycket men trodde att den lät så när hantryckte på den. Han glömde berätta i början att det lät så fort han vilade handleden mot datorn. Som man skriver får man svar.

Ja, se där. Även min svarta MacBook knakar på liknande sätt. Det är dock ingenting som kommer att få mig att ligga vaken om nätterna.

1
Bevaka tråden