Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några typiska problem med nya MBA?! Och är AppleCare Protection Plan nödvändigt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 08:52

Jag sitter i USA nu och ar snart pa vag hem igen, funderar dock pa att kopa en MacBook Air med mig hem. Den ar ju sa grymt fet men eftersom den ar helt ny tanker jag att dar kanske finns en del problem med den?

Vad har ni som kopt en ny MBA erfarit hittills (har hort om flaktproblem och gangjarn)?

Nagra problem som verkar vara genomgaende?

Nagot man ska kolla redan pa plats i affaren innan man betalat for den?

Jag antar att den internationella garantien fungerar aven i Sverige. Har nagon erfarenhet av hur det funkar och om svenska Apple ar schyssta och fixar grejorna?

Ar det vart att kopa en speciell extra AppleCare Protection Plan for ytterligare 2 ar, kostar ca 1500 SEK?

Nagon som vet om man kan slippa att betala skatten i USA eftersom man ska lamna landet?

Tack for hjalpen/Loffe

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-30 09:55

Köp AppleCare, det är så billigt för dig i staterna så det finns ingen anledning. Du tjänar väl fortfarande 3-4 000 jämfört med hemmapriset?
Jämför 1 års garanti med 3 års garanti. Misstänker att du inte kan hävda konsumentköplagen när du köpt datorn i staterna, och alltså går det inte att komma och gnälla efter 1.5 år som du kan med en svenskköpt MBA.

Satsa på AppleCare säger jag.

Om du får AppleCare för 1500 SEK så tror jag det är värt pengarna. Du får igen dom när du säljer maskinen (om du skulle vilja byta upp dig i framtiden) skulle jag tro.

Du kan nog inte få tillbaka sales tax när du lämnar landet - jag har försökt i NYC och det gick inte.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-31 17:16

du får tillbaks den amerikanska momsen om du deklarerar varan i tullen, men får då betala den svenska momsen+tullavgift på värdet.. om din hemort är sverige.

ett välkänt problem verkar också vara konstiga oljud i hörlursutgången, jag upplever det med mina studiemonitorer men inte med mina hörlurar, konstigt nog.

1
Bevaka tråden