Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redigera dina Google-kalendrar direkt i iCal (utan tredjepartsprogram)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du kör Mac OS X 10.5 och Google Calendar så har du nu möjligheten att redigera dina kalendrar direkt i iCal. Tidigare var detta bara möjligt med hjälp av tredjepartsprogram som t ex BusySync. Det som förändrats sedan dess är att Google lagt till stöd för en redigeringsmetod som heter CalDAV. Läs mer i länken ovan för att se steg-för-steg-anvisning till iCal.

Om detta låter intressant, ta först en titt på listan över kända problem. Att påminnelser inte syncas mellan Google Calendar och iCal är en show stopper för min del (jag använder Googles SMS-påminnelser). I övrigt ser det smidigt ut, så det är bara att hålla tummarna för en fix.

Grymt!!!
Tackar för tipset!

ojoj vad jag har väntat på detta! hoppas de löser påminnelserna oxå!

Google säger sig ha förbättrat syncstödet i och med släppet av en syncningsgrunka (skallen är full med snor och jag kommer inte på någon lämplig formulering) som ska fixa biffen. Utan att ha hunnit provat så låter detta som en gratis ersättare till befintliga lösningar som t ex BusySync.

Programmet startar inte på min jobbdator som kör 10.4, så systemkravet är troligen 10.5. Den som är nyfiken kan läsa mer och ladda ner programmet från -> Get Started with CalDAV - Calendar Help Center

1
Bevaka tråden