Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox med Adblock och "döda bilder"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör Firefox ibland med Adblock (Filterset G heter det väl?) och det funkar bra för det mesta när jag vill läsa i lugn och ro utan saker som hoppar omkring överallt...

Men några stora sajter (t.ex. Amazon, eBay och Myspace) fungerar det inte alls bra på. Väldigt många bilder, i princip alla (som alltså inte är reklam) visas som "döda bilder", d.v.s. som om det inte finns någon img-source för bilden.

Min egen teori är ett det kan handla om att bilderna hämtas från en annan server än den som levererar html-koden, så att Adblock tror att det är reklam. Men det är en ren gissning.

Har kollat lite i about:config men hittar inget som verkar ha med det att göra.

Någon som vet?

Man kan ju stänga av Adblock på enskilda sajter. Gå till den sajten, och välj "Disable on..." i Adblocks meny.

Och ett litet tips... Om du fortfarande kör Adblock som inte uppdaterats sedan 2006 - byt till Adblock plus i stället.

Jo, jag kör plus faktiskt.
Hmmm... hittar inget som heter "Disable on...." Menar du menyn man får upp via Tools>Adblock Plus
Där dväljs en oändlig mängd regular expressions, mycket svårredigerat för mig i vart fall..

Ursprungligen av torsig1967:

hittar inget som heter "Disable on...." Menar du menyn man får upp via Tools>Adblock Plus

Nej, klicka på den lilla pilen som finns till höger om ABP-ikonen (den som ser ut som ett Stop-vägmärke).

OK fattar men det hjälpte inte. Så det är nog någon annan inställning. Typ "block images loaded from other sites" men jag har ingen aning om var den inställningen finns. Gissningsvis under about:config under något kryptiskt namn.

Tack ändå, kan vara bra att kunna den ABP-funktionen i vilket fall...

1
Bevaka tråden