Money 3 går inte att öppna trots ominstallation? Vad gör man?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[jag startar det här i en ny tråd eftersom inte längre handlar om att hitta själva programmet.. men nån admin får gärna flytta den passar bättre någon annanstans]

Det är en lång historia, gjorde slut-klämmen i fet stil utifall det är möjligt att skippa vad som hände innan.

Jag valde efter mycket besvär att hitta ett bra budget-program att köpa Money. Jag upptäckte då till min glädje att de hade släppt en helt ny version!

Jag kollade i update-grejen i tryout-money av den äldre versionen men den uppgav att jag redan hade senaste versionen.

Så jag laddade ner och installerade utan att avinstallera den äldre versionen, jag gjorde som när jag ville testa FF3beta och lade den först på skrivbordet (från DMG fil), döpte om den till Money 3 och flyttade den till program-mappen. Lyckan var total.

Jag fixade och donade. Gjorde nån slags backup. Sen betalade jag för Money 3, det vart något knas med betalningen och summan drogs i dollar 46usd istället för 238SEK eller vad det nu var. Fick ändå (??) ett serial-nummer som inte fungerade? Det hela verkade väldigt underligt.

Mailade lite åt olika håll om det och flyttade Money (den äldre versionen) till papperskorgen. Döpte om Money3 till Money, fortfarande i program-mappen. (Nu vet jag bättre). Lät datorn somna och gick ut o badade istället.

Sen när jag kom hem och skulle skriva in en utgift så startar inte programmet? Eller jo det startar men mina konton och alla uppgifter som annars laddades automatiskt dök inte längre upp alls. De fanns inte. Jag prövade att döpa tillbaka programmet till Money3 men det hjälpte inte. Försökte klicka på filen jag sparat som tydligen var en .qif och det ville inte Preview öppna, inte Money3 heller. Den sa också något om att filen var korrupt.

På Mac-supporten var det en dryg **** som gäspande sa att jag skulle installera om programmet och ja jag tog väl antagligen ingen backup, jaha, jaja, det var ju tråkigt ifall min back-up-fil var korrupt. Min installations-fil till senaste versionen var också korrupt?
Laddade ner på nytt och ominstallerade, det händer ingenting? Det är öppet men man kan inte välja någonting. Det är inte gömt men man kan gömma allt annat. Jättekonstigt.

Till slut tog jag hem den äldre versionen och till min lycka så kunde jag få upp alla uppgifter där fortfarande! Grejen är bara att jag hellre använder den senare versionen för där kunde man göra en budget och den funktionen vill jag gärna ha. Men jag kan inte installera den? Går det här att lösa på något vis?

Jag har också gjort en disk-utility koll och det är inget fel på min hårddisk..

Jag tog bort det hela o la i papperskorgen och flyttade dit allt jag hittade från jumsoft på datorn. Installerade om det och allt funkar. Till och med koden!

Så nån admin kan ta bort den här tråden om de vill...

1
Bevaka tråden