Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

alias (eller liknande) i public

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill helst behålla min filstruktur så jag skulle vilja ha ett Alias istället i publicmappen som man kan komma åt från andra datorer. Men det verkar inte funkar.
Nån som vet om detta går att lösa på något sätt eller om ända lösningen är att ha alla sina mappar i publicmappen? verkar lite knäppt isåfall...

Du har inte funderat på och aktivera fildelning, då kan du ansluta till dina utdelade filer från andra datorer med ditt användarnamn och tillhörande lösenord.

Du kan inte bara lägga ett alias till dina filer i publicmappen för och komma åt den från andra datorer, eftersom det är olika rättigheter på publicmappen och dina filer. Sen skulle jag inte lägga alla mina filer under public så att det blir tillgängliga utan säkerhet för alla andra.

det där med fildelningen funkar inte för jag vill kunna komma åt filerna från min xbox (den gamla) har testat med det funkar inte.
ang. säkerheten gör det mig inget. Det är ett slutet nätverk i mitt hem utan wlan osv.

1
Bevaka tråden