Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub den 13 augusti i Sundsvall

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mmm, det är bara att dyka upp. Jag ska se till och vara där vid kl 18.00!

Glömde säga... Jag kommer också.

Ahhh macaddict! Välkommen dig har jag inte sett till på ett tag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-14 07:04

Det blev lite sent igår för en som kliver upp 06.30.
Men men, det var mycket trevligt. Jag laddar upp bilderna när jag är hemma igen.

Henil: det var så lite, björnström är den stora contributern för snacksen.

Kliver upp 6.30? Bah! Lyx!
05.50 tyckte minste sonen att det var dags att hoppa upp.

Men tack Björnström för snacksen. Det var trevligt och givande.

Vi gjorde det igen och kul var det. Tackar för snacksen

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-14 16:15

Den 13e Augusti 2008

Farligt glödande ögon Ztaafen fick på första bilden

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Farligt glödande ögon Ztaafen fick på första bilden

The force is with him!

Vi körde ju med PhoneSaber till iPhone under kvällen.

The Wild Bunch

Tack för en jättefin kväll, grabbar!

Det var supermysigt ungefär de två första timmarna. Sen blev tugget så oerhört avancerat att jag begrep nästan ingenting …
Och det var bra det, för min plånbok skulle nog inte klarat så länge till!

Till nästa gång man skulle kanske kunna föreslå vissa ämnen som man vill diskutera om och välja bordsplacering därefter. För det blir lite tråkigt till sist om man inte har någon alls att prata med.

Mina två ören.
/pick-me-up

P.S. Jättefina bilder, förresten. Utom en riktig ful jävel på en av rutorna. (Den skumma typen med kepsen på.) Det var tur alla fall att det var inte ansiktsbild … annars hade den här sajten rasat på en gång!

Undrar bara vad Mattias har för knep för att hålla sig ung! Han har inte åldrat ett skvatt sen jag sist såg honom!

Senast redigerat 2008-08-14 20:13
Ursprungligen av pick-me-up:

Tack för en jättefin kväll, grabbar!

Det var supermysigt ungefär de två första timmarna. Sen blev tugget så oerhört avancerat att jag begrep nästan ingenting …
Och det var bra det, för min plånbok skulle nog inte klarat så länge till!

Till nästa gång man skulle kanske kunna föreslå vissa ämnen som man vill diskutera om och välja bordsplacering därefter. För det blir lite tråkigt till sist om man inte har någon alls att prata med.

Mina två ören.
/pick-me-up

P.S. Jättefina bilder, förresten. Utom en riktig ful jävel på en av rutorna. (Den skumma typen med kepsen på.) Det var tur alla fall att det var inte ansiktsbild … annars hade den här sajten rasat på en gång!

Undrar bara vad Mattias har för knep för att hålla sig ung! Han har inte åldrat ett skvatt sen jag sist såg honom!

Kan iofs hålla med om att snacket ibland kan bli liiite väl tekniskt för min egen förståelse men jag brukar ändå hänga kvar, om plånkan tillåter, eftersom sällskapet är så trevligt. Det brukar alltid dyka upp tips i någon form.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Kan iofs hålla med om att snacket ibland kan bli liiite väl tekniskt för min egen förståelse men jag brukar ändå hänga kvar, om plånkan tillåter, eftersom sällskapet är så trevligt. Det brukar alltid dyka upp tips i någon form.

Mmm, snacket blev nog ännu mer tekniskt i onsdags. Får nog ta på mig det, iom att vi planerade fram att dra igång studiecirkel. Det gäller Cocoa ramverket, objective-C programmering och allmänt kring området, så det blir lätt tekniskt då O:-)

Däremot nästa träff kommer nog avhandla mer Apple och mac-prylar. Det ryktas att Apple ska ha ett event i september. Så vi håller på och snackar ihop oss om vi ska köra ett nytt möte, d.v.s. om det blir av ett event.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-15 20:43

Mercat Cross

Synd att jag inte läste detta om träffen förrän nu. Hade jag vetat, så hade jag, som den lömska tant jag är, smugit mig in via köksingången, med min Mac i handväskan och drämt den (macken alltså) i bordet framför någon av er Mac-nördar och frågat vad som är fel med min Mac! Den hänger sig och mailen låser sig och alla gamla mail försvinner och.... etc etc. Jaaag viiiiill haaa tillbaaaaka min PC!!!!!! Snyft snyft snyft

Hoppas ni hade trevlig i alla fall

Hälsningar
Mumlan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-16 11:30
Ursprungligen av Mumlan:

Synd att jag inte läste detta om träffen förrän nu. Hade jag vetat, så hade jag, som den lömska tant jag är, smugit mig in via köksingången, med min Mac i handväskan och drämt den (macken alltså) i bordet framför någon av er Mac-nördar och frågat vad som är fel med min Mac! Den hänger sig och mailen låser sig och alla gamla mail försvinner och.... etc etc. Jaaag viiiiill haaa tillbaaaaka min PC!!!!!! Snyft snyft snyft

Hoppas ni hade trevlig i alla fall

Hälsningar
Mumlan

Eller så föreslår du en fika eller lunch och får en liten snabbkoll om det är ett stort eller litet fel som behöver rättas till.

Yes!!

Åh så många som gärna hade hjälpt dig. Synd att du inte kom.

Även om dessa träffar inte är tänkta som supportforum.

Ingen dum idé tror säkerligen att några av oss kan tänka oss ställa upp på det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-17 22:45

Jag hade det också trevligt. Jag vill också hålla med henil och ni andra: tack för jordnötterna. Maten var också jättegod.

På Macpuben berättade jag att jag sett ett externt batteripack till iPhone/iPod Touch som inte tog så mycket plats. Detta var vad jag menade: mophie - iPhone Battery, iPod Cases, iPhone accessories and more! - information

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-08-20 00:42

Intressant. Ganska diskret.

Typiskt att man ska missa en kväll som denna när man är från sundsvall själv. Hoppas det blir fler kvällar?

Ursprungligen av TheBear:

Typiskt att man ska missa en kväll som denna när man är från sundsvall själv. Hoppas det blir fler kvällar?

Självklart kommer vi ha flera träffar!

Det kommer ev. bli en träff i anslutning till Apples event i september. Vi får se hur det blir.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Självklart kommer vi ha flera träffar!

Det kommer ev. bli en träff i anslutning till Apples event i september. Vi får se hur det blir.

Såg någonstans, på Appleinsider kanske, att eventet kan tänkas bli runt den 9:e september. Dax att öva på jublet

Bevaka tråden