Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur dela filer filer mellan Leopard och Windows XP med en Linksys WRT54GL?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Linksys WRT54GL och vill nu komma åt filerna på min PC med Windows XP på min macbook med mac OS X Leopard genom mitt trådlösa nätverk. Har konfigurerat ett hemnätverk i Windows XP och delat ut en mapp men har ingen aning hur jag ska göra i min mac, var skriver man in arbetsgrupp etc? Någon som vill göra en liten guide hur jag lättat delar filer trådlöst mellan mina datorer ? Det jag främst vill komma åt är film och musik på min PC så jag ska spela det på min macbook genom nätverket. Hade varit coolt om man kunnat intregrera frontrow eller liknande så jag kan bläddra i samlingen med hjälp av den medföljande fjärrkontrollen.

Senast redigerat 2008-07-23 22:52
  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2008-07-23 23:20

Har du testat att koppla upp dig mot servern via Findern? Välj Gå/Anslut till server. Ange sedan smb://hostnamn alt. IP-adress...

/Uffe

Kan rekommendera dessa två hjälpartiklar från apple

Mac OS X 10.1 eller senare: Hur man ansluter till Windows-fildelning (SMB)
Mac OS X: Ställa in Windows-delning

Ifall du har 10.5 så borde du se en ikon för fin windows datorn i det vänstra fältet.

/Adam

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-28 14:20

Alltså jag får spel på detta....

Jag frå upp datorerna i itunes så där är kontakt mellan dem. Men nu vet jag inte vad det är som händer.

Har försökt att ansluta genom att skriva in ipnr i "anslut till server" i finder men nu kan jag inte skriva i nått annat. Alltså det fungerade inte så tänkte jag skriva nått annat men kan inte sudda ut det som redan står i fönstret.... förstår inte vad det är som händer nu...

Datorn kommer inte upp automatiskt i finder heller

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-10-28 19:50
Ursprungligen av Kajan:

Har försökt att ansluta genom att skriva in ipnr i "anslut till server" i finder men nu kan jag inte skriva i nått annat. Alltså det fungerade inte så tänkte jag skriva nått annat men kan inte sudda ut det som redan står i fönstret.... förstår inte vad det är som händer nu...

Som uffez skrev ska du skriva smb://ip/ varför du inte kan skriva in något annat där låter mystiskt men du kanske har en dialogruta som ligger så du inte ser den.

1
Bevaka tråden