Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatladdningen av filmer i iWeb

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på och bygger en sajt i iWeb.
Har ett litet problem med filmer, de automatladdas när man surfar till sidan.

Jag vill inte göra 20 olika sidor, en för varje film.
Utan jag vill ha alla filmer på en sida men inte att de laddas automatiskt.
Det blir ju lite trafik även om man bara vill se 1 eller 2.

I Rapidweaver så funkar det genom att varje film är en liten "thunbnail".
När man sedan klickar så poppar ett nytt fönster upp och filmen laddas.

Någon som har en idé om hur man skulle kunna lösa det?

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-08-01 10:17

Gör en ny sida och välj som mall "mina album". Så gjorde jag iaf, om jag nu förstår ditt problem rätt.

Jag körde iofs via iPhoto där jag tömde min kamera med bilder och filmklipp, sen därefter via en knapp skapa fotosida i iWeb. Då får du alla händelser på samma sida, och därefter gör du en så att säga introsida till dina (video) album med ny sida och mallen "mina album".

Exakt samma sak borde du kunna fixa på något sätt utan iPhoto om det inte såna videor från kameran, prova med olika mallar och se vad de gör. iWeb är väldigt basic med dra-och-släpp på nästan allting.

Jag blev nästan elakt lycklig när jag skulle fylla på med mer bilder i ett fotoalbum som redan existerade och när jag bara behövde dra in nya bilder och allt autogenererades och fylldes på perfekt blev man nästan lite rörd.

Förresten, du har inte hittat råkat text-ankare funktion i iWeb?
En tidigare tråd jag skrivit.

Senast redigerat 2008-08-01 10:42

Thanks!

Hittade en ny podcast från Apple som går igenom iWeb.

De gjorde också som du sa, skapa ett "Mina album" och släppte alla filmerna på denna.
Då skapade en "index-sida" för alla filmer, samma som för alla foto-album, dessutom skapades en undersida för var och en av filmerna.

Har inte letat efter den funktionen du efterfrågar.
Dyker jag på den så skriver jag ett svar.

1
Bevaka tråden