Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Splirrans ny Mac Pro startar inte...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 13:18

Hej Hej

Sorgen ær stor, min 1 månad gamla mac pro startar inte...

Den kan - jag ær inte sæker - har utsatts før ett strømavbrott nær den var påslagen. Minns inte om den var igång nær det hænde. Men problemet har hursomhelst uppstått efter detta event - om det nu har hænt eller ej.

Den sæger startljud men blir ståendes med kugghjulet snurrande, sen hænder ingenting...

Har provat:
p-ram zapp
start md shift nere (inget hænder)
start från system-dvd (funkar)
reparerat disc permissions från ovanstående dvd
kollat/reparerat disk (inga problem)
Apple hareware tetst (inga problem rapporterade)

Jag tycker det luktar hårddiskkrasch hær. Vad sæger ni?

Næsta steg blir at formatera startdisk och starta fgrån scratch... om det nu inte dyker upp några geniala løsningar hær vill sæga...

mvh

August

Har du något viktigt på den?
Har du något annat reparationsprogram än Apples egna?

Prova att sätta den som slav-disk ha ett system på en annan disk och se om du kan komma åt data:t.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 15:50

den fukar fint i target mode, så all data ær ræddad. Bara så sigt att behøva installera allt igen.... Har blåst syst disken nu och børjat från børjan.

har också googlat ups:er...

/A

Alltså var det något i operativsystemet som var skadat.
Det är inte skoj att installera om, eller jo själva OS installationen och dess konfiguration är skoj men sedan att återställa datorn till det den var innan med alla program osv är dödstrist.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-29 00:54

Därfot börjar man med Archive & Install som enbart installerar operativsystemet, utan att röra vid /Applications och /Users.

Om det fungerar så har du tur.

Om inte, så kan det bli Erase & Install, men det borde vara onöjdigt om inte det är nåt fel på hårddisken.

1
Bevaka tråden