Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man slå ihop dokument i Förhandsvisning?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 09:55

Är det någon som har koll på hur man kan spara flera sidor som ett dokument i förhands granskning? Om man öppnar en bild/dokument i förhandsgranskning, väljer sido fliken, och sedan drag droppar mer bilder där får man ett fler sidigt dokument. Problemet jag har är att när jag nu vill spara om detta som ett dokument, så sparas bara första sidan.

Någon som har några ideer? Det borde ju gå att ordna i förhandsgranskning självt efter som man kan addera sidor i sidofältet.

Senast redigerat 2008-07-22 11:31
  • Medlem
  • 2008-07-23 08:07

Du menar "Förhandsvisning"?

Man lägger inte flera sidor till ett dokument när man gör som du beskriver, utan öppnar flera dokument i samma fönster, precis som du redan har upptäckt. Nåt annat är inte möjligt såvitt jag vet.
För att slå ihop flera pdf måste du ha exempelvis Acrobat, för att slå ihop pixelgrafik finns det massa program, men det visas i så fall som regel inte som något du kan bläddra i som i Förhandsvisning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 09:51

Ja, jag menar Förhandsvisning.

Problemet var formatet som var jpg, när jag sparade om de filer som skulle ingå i det nya dokumentet till pdf så funkade det.:) Skillnaden när man drar sidor till sidofliken i pdf format är att det dyker upp en text i ramen som anger sid nummer. Om man sparar i detta läge får man 1 ny fil med flera sidor.

  • Medlem
  • 2008-07-23 10:20

Där ser man! Man lär sig nåt varje dag.

1
Bevaka tråden