Bra läge att köpa Mac Pro nu?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 10:37

Med tanke på kommande uppdateringar, är det bra läge att köpa Mac Pro nu? Någon som har koll på när nästa uppdatering av Mac Pro kommer och kanske t o m vad den kommer att innebära/innefatta?

MacRumors Buyer's Guide (som är det bästa "verktyget" i såna här frågor) säger:
"Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle"

MacRumors Buyer's Guide - Mac Pro

Tror det bara blir en speedbump o blu-ray som tillval. Snow Leopard som ska kräma ut mer av alla kärnor kan ju bli en hit men går ju att köpa senare. Jag skulle inte vänta med andra ord.

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-20 00:08

Någon som vet något nytt på denna fronten?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-20 00:45

Skulle absolut vänta om jag vore du, självklart beror det på hur mycket behov du är av den just nu. Men är det inte dags för macbooksen att uppdateras nu?

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-20 11:34

Jo, jag ska nog vänta ut den nästa uppgraderingen, men frågan är fortfarande om någon, utan att spekulera, vet vad som kommer att uppgraderas?

Ursprungligen av Amphibian:

...frågan är fortfarande om någon, utan att spekulera, vet vad som kommer att uppgraderas?

Svaret på den frågan är definitivt nej. Om det mot förmodan skulle finnas någon här som vet, så får de inte säga något. Det enda vi kan göra här är att spekulera och gissa.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-20 11:43

Intel kommer med en ny processorlinje i slutet av året. Innan dess kommer det nog ingen cpu-upgrade allafall.

Beggat

Hej

Det är klar läge att köpa en beggad Mac Pro den gamla modellen går för runt 15.000:- och fyra cores mot 2 gör typ ingen skillnad i 90% av alla applikationer.

Mvh Micke

1
Bevaka tråden