Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Total röra bland dokument och foton efter backup

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-19 14:09

Det är inte altid som OS X är så himla roligt! =(
Eller är det så att jag inte begriper mig på OS X 10.5.4?
Jag anslöt min backup disk till min MBP. Vad som hänt är att jag har foton, filmer, filmklipp från iMovie samt iPhoto filer i mappen 'Alla Dokument' på MBP.

När jag vill klicka-dra-släppa dokumenten från backupen till MBPs disk kommer in '+'-tecknet upp.

Hur importerar jag lättast till min MBP? Ska det inte fungera att använda Time Machine?

Hjälp, please.

Funkar, men använd då Time machines gränssnitt, gå inte ut på driven och rota bland filerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 11:18

Jag blev förvirrad över att hitta foto-filer i mappen 'alla dokument'. iPhoto löste jag genom att öppna iPhoto i min MBP och sedan droppa mappen från backupen där. Jag behöver lära mig om Time machine. Jag får filerna till backupen. Det riktigt dumma var att när jag anslöt backup disken så åkte allt över. Jag hade föredragit om jag hade fått välja. Min tanke var att så att säga städa upp.

Men, du kan ju göra undantag i Time-machines inställningar.

När sedan backupen är körd så ge fan i att vara ute bland filerna och rota igenom alla mapparna under "backup.db" eller vad den heter. Där har man inte att göra.

Använd Time Machines ikon och hoppa in i gränssnittet med "åka i rymden", låt bli annat.

Lägg ikonen för PROGRAMMET "Time Machine" nere i docken, behöver du rota fil - klicka där. Enkelt.

Det blir som att gå in och rota manuellt i iPhoto's bildbibliotek....
(Man väljer exportera inne ifrån iPhoto istället)

PS. det GÅR att rota manuellt i filerna och strukturen, men det är onödigt och möjligen enbart att rekommendera för ngn som är "expert"

1
Bevaka tråden