Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att lägga över filmer till iPod Touch

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag försöker lägga över filmer på min iPod Touch 32 gb får jag ett felmeddelande som säger nåt "Det gick inte att kopiera till skivan "iPod" maxtiden har uppnåtts". Verkar alltså som det blir time out av nån anledning.

Det har funkat när jag testar att lägga över enskilda tv-avsnitt, men inte om jag tar mer än ett åt gången - och ibland inte ens med ett avsnitt.

För det mesta hänger sig både iTunes och iPodden och jag tvingas återställa iPodden och börja om.

Jag har senaste versionen av både iTunes och iPoddens programvara (v1.1.5).
Nån mer som har samma problem eller vet hur jag kan lösa det?

Senast redigerat 2008-07-19 10:59

Använder du några speciella program för att göra om filmerna/avsnitten så att det passar Ipoden? Eller är det Podcasts? Själv så använder jag Videora Ipod Converter. Har inte stött på något sånt problem. Dock hade jag en Ipod Touch 1.1.2 Jailbroken. (orkade aldrig uppdatera och tappa mina program, låtar osv.

Ursprungligen av Specias:

Använder du några speciella program för att göra om filmerna/avsnitten så att det passar Ipoden? Eller är det Podcasts? Själv så använder jag Videora Ipod Converter. Har inte stött på något sånt problem. Dock hade jag en Ipod Touch 1.1.2 Jailbroken. (orkade aldrig uppdatera och tappa mina program, låtar osv.

Jag har använt VisualHub för att göra om avsnitten så de ska passa. Men jag får faktiskt samma felmeddelande även när jag försöker synka över videopodcasts, iaf de som är runt 100mb och större.

..

Tog initiativet och uppdaterade till 1.1.5 och försökte föra över filmer/avsnitt. Och det gick kalasbra. Hade inga problem som helst med att föra över Wanted, ett par musikvideos och ett American Dad-avsnitt.

Så det ska ju funka. Du kanske borde prova med att göra en backup av allt du har och sen återställa Ipoden och prova därefter.

Guten luck.

Jag kan rapportera att efter att testat att koppla in Touchen i det andra USB-uttaget på min MBP så funkar det bättre, inga "maxtiden har uppnåtts" felmeddelande längre.

Dock får jag då och då fortfarande felmeddelande om att "det gick inte att skriva till enhetens disk". Men ett problem mindre iallafall!

1
Bevaka tråden