Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple slutar med "Groups"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Besviken läser jag att Apple inte fortsätter med GROUPS, för att tolka det på annat sätt går väl inte? De som redan har GROUPS tillåts fortsätta med det.

MobileMe: About .Mac Groups

MobileMe: About .Mac Groups
Senast ändrad: 10 July, 2008
Artikel: HT2050
Sammanfattning
Groups is not a part of MobileMe, but if you previously created a .Mac Group, you can continue to use it. Learn how to find your Groups.

You may have been directed to this article if you:

Tried to cancel your group by clicking the Edit link next to your group, and then clicked Cancel Group
Tried to create a new group by clicking Create a Group
Tried to edit your group preferences by clicking Group Preferences at the bottom of your group page
Clicked the "Groups FAQ" link.
Produkter som påverkas
MobileMe
To get to your Groups

Go to this webpage in a browser: (groups.mac.com)
or
Go to this webpage in a browser: (Not found, click "Groups" on the Sidebar, then click the "Go to Groups" button at the top right
or
If you are in HomePage, click the Groups link on the navigation bar from HomePage
To manage your group iDisk

Log in to (me.com/idisk).
Click Home in the Sidebar (not the green Groups folder on the left side).
Click the Groups folder in the second column (not the green Groups folder on the left side), then the group which you want to manage.
All the folders and files associated with that group will be there

Ytterligare information
You can no longer create new groups.

If you want to cancel a group:

Log in to (groups.mac.com)
Select the group you wish to cancel
Click Edit
In the Edit Group page, click "click here" under Membership
In the "Manage group membership" window, remove all members

Jo jag har precis insett det också.... Med några dagars strul så kommer jag åt min igen.
Men, jag har konstant en bit över 100 medlemmar och tycker det är väldigt trist.
Använder den som "start support" för folk som vill ha info under de tre Trial månaderna. (Säljer ett litet program och Groups är lite som FAQ).

Trist och synd.

mvh
Lennart

ur både admin- och user-perspektiv tycker jag dock att Mac-groups är rätt underlägset t ex yahoogroups. Jag sympatiserar med Apple när de lägger ner det.

Jag får kolla in yahoo. Det schysta med .mac groups är (var) integrationen med bilder, länkar och så. Enkelt och rakt på liksom.
Eller jag kanske kan få tummen ur och fixa ett litet forum.
Hatar dock allt "extra arbete" eftersom jag inte är ngn html kille...
Får fundera lite.

mvh
Lennart

jag gillade att hantera mac-groups direkt från admin-sidan på .mac, men har alltid haft många medlemmar i mina egna grupper som klagat på saker – och samtidigt hänvisat till yahoogroups, där motsvarande problem inte funnits. Har gällt allt från reggningsproblematik, försvunna mejl och konton som plötsligt inte får från alla medlemmar, eller inte kan mejla gruppen, till att inte kunna trycka reply automatiskt till hela gruppen så en groups-diskussion kan föras "organiskt" och komplett med trådhistorik etc.

En variant som förvisso inte fyller tomrummet efter Apples Groups är ett plugin till RapidWeaver som heter WebYep. Dom har en demosite där man kan testa...

WebYep - The Shiny Tiny WebCMS

WebYep - Online Demo

Det vore guld om andra hittar fler varianter som kan fylla tomrummet.

1
Bevaka tråden